ZAGREB, 25. svibnja (Hina) - U sklopu izgradnje dionica autoceste Bregana-Zagreb-Dubrovnik, koje će graditi američka tvrtka Bechtel, nastat će promjene na nekim trasama. Tako je umjesto izgradnje dionice Sisak-granica s BiH,
predviđena gradnja autoceste na ličkoj trasi, Bosiljevo-Sveti Rok, u dužini od 135 kilometara, koja bi trebala biti završena 2004. O tome, kao i drugim pojedinostima i promjenama nastalima nakon jučerašnjeg potpisivanja dodatka okvirnom Ugovoru s Bechtelom, novinare je izvijestio potpredsjednik Vlade i ministar razvitka i obnove dr. Jure Radić.
ZAGREB, 25. svibnja (Hina) - U sklopu izgradnje dionica autoceste
Bregana-Zagreb-Dubrovnik, koje će graditi američka tvrtka
Bechtel, nastat će promjene na nekim trasama. Tako je umjesto
izgradnje dionice Sisak-granica s BiH, predviđena gradnja
autoceste na ličkoj trasi, Bosiljevo-Sveti Rok, u dužini od 135
kilometara, koja bi trebala biti završena 2004. O tome, kao i drugim
pojedinostima i promjenama nastalima nakon jučerašnjeg
potpisivanja dodatka okvirnom Ugovoru s Bechtelom, novinare je
izvijestio potpredsjednik Vlade i ministar razvitka i obnove dr.
Jure Radić.#L#
Podsjetivši da je 3. travnja prošle godine potpisan ugovor s
Bechtelom o izgradnji triju dionica autoceste Bregana-Zagreb-
Dubrovnik: dionice Bregana-Zagreb, Zagreb-Sisak i Sisak-granica s
BiH, Radić je napomenuo da je pritom postojala posebna odredba o
dionici Sisak-granica s BiH. Njome je predviđeno da će se, ako do
vremena pripreme za početak njezina projektiranja ne dođe do
konačnog definiranja pružanja trase kroz BiH, Bechtel i hrvatska
Vlada dogovoriti da se umjesto te dionice gradi neka druga dionica
na autocesti. Pozivajući se na tu odredbu, prije nešto više od
mjesec dana započeli su pregovori s Bechtelom, napomenuo je Radić.
Dodatkom ugovoru Bechtel se obavezao osigurati hrvatskoj Vladi
kredit za izgradnju autoceste u iznosu od 990 milijuna dolara,
umjesto prije dogovorenih 600 milijuna. Bit će to, kazao je Radić,
američki izvozni kredit ili komercijalni krediti koje će postupno,
s dinamikom rada, prihvaćati Ministarstvo financija. Radić posebno
ističe da će kredit biti odobren uz petpostotnu kamatu, što je dva
postotna poena manje nego li bi kamata bila da se primjenjuje
lanjski ugovor.
Dogovoreno je također i uključivanje Bechtela već u početnoj fazi
projektiranja dok je prema prijašnjem ugovoru to bio zadatak Vlade,
pojasnio je Radić.
Nakon niza usuglašavanja, nastavio je, definirana je i dinamika
izgradnje. Dionica kroz Liku, Bosiljevo-Sveti Rok, podijeljena je
u dvije faze: Bosiljevo-Otočac i Otočac-Sveti Rok.
Projektiranje obje dionice trebalo bi započeti ove godine, dok bi
gradnja dionice Bosiljevo-Otočac trebala započeti u lipnju 2000. i
biti završena do prosinca 2004. Do tada bi trebala biti završena i
gradnja dionica Otočac-Sveti Rok s čijom bi se gradnjom trebalo
započeti u lipnju 2001.
Uz to, dogovoren je i pomak u dinamici izgradnje dionice Zagreb-
Sisak, čija bi gradnja trebala završiti između 2003. i 2005., nakon
dovršetka ličke trase. Sve će to ovisiti o dovršavanju kompletne
prometne studije kao i studije zagrebačke zračne luke, budući da ta
dionica ide uz zračnu luku i u funkciji je povezivanja Grada Zagreba
sa zračnom lukom. Radić je napomenuo kako s Bechtelom nikad nije
pregovarano o odustajanju od gradnje te dionice.
Ugovorom s Bechtelom definirana je gornja granica cijene projekta
izrađena prema procjenama, dok će se pravi obračun napraviti prema
jediničnim cijenama pojedinih troškova. U cijenu od 990 milijuna
dolara, nije uključena i cijena izgradnje tunela kroz Kapelu, o
kojem će se naknadno raspravljati.
Radić je također izvijestio da je za dionicu Zadar-Split završen
međunarodni natječaj te da su odabrani izvođači radova
(austrijsko-talijanski te hrvatski konzorcij) s kojima se
intenzivno pregovara o detaljima ugovora. Dinamika izgradnje bi
trebala biti gotovo ista, odnosno do 2004. trebala bi biti
izgrađena i kompletna autocesta Zagreb-Split.
Radić je na upit odgovorio kako će dodatak ugovoru stupiti na snagu
kada ga odobri hrvatska Vlada. Napominje da je zadržana odredba
prema kojoj 70 posto materijala i izvođača radova mora biti iz
Hrvatske.
(Hina) kg db
(Hina) kg db