ZAGREB, 13. svibnja (Hina) - Hrvatske putničke agencije trenutačno bilježe pad rezervacija turističkih aranžmana za ovogodišnju turističku sezonu 30 posto u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, rečeno je na današnjoj Skupštini
Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA), održanoj u sklopu 11. međunarodnog turističkog sajma ITTF '99 na Zagrebačkom velesajmu.
ZAGREB, 13. svibnja (Hina) - Hrvatske putničke agencije trenutačno
bilježe pad rezervacija turističkih aranžmana za ovogodišnju
turističku sezonu 30 posto u odnosu na isto prošlogodišnje
razdoblje, rečeno je na današnjoj Skupštini Udruge hrvatskih
putničkih agencija (UHPA), održanoj u sklopu 11. međunarodnog
turističkog sajma ITTF '99 na Zagrebačkom velesajmu.#L#
Zbog utjecaja 'kosovske krize' na hrvatski turizam prodaja
turističkih aranžmana sjevernih jadranskih turističkih odredišta
20 posto je manja nego lani, dok je primjerice u Dubrovniku gotovo
100 posto manja.
Ako se takav negativan trend prodaje aranžmana nastavi i dalje,
agencije će morati otpuštati djelatnike i smanjivati plaće.
Predloženo je da one traže isti status koji imaju i hotelijeri,
odnosno da im država odobri subvencije i na neko vrijeme oslobodi
plaćanja kreditnih obveza.
Dogovoreno je da putničke agnecije zajedno s Hrvatskom udrugom
hotelijera i restoratera (HUH) nastupaju na inozemnim turističkim
tržištima, tj. dogovore dodatnu promociju hrvatske turističke
ponude. Članovi UHPA-e isto kao i HUH-a drže da neće doći do
snižavanja cijena turističkih aranžmana.
Predsjednica UHPA-e i direktorica dubrovačke putničke agencije
Atlas Pave Župan Rusković istaknula je kako je lani Hrvatska bila na
31. mjestu svih turističkih država. Usporedbe radi, 1995. bila je
na 65. mjestu, a ove godine se njezin položaj znatno pogoršao u
odnosu na prošlogodišnje mjesto.
Svjetska turistička organizacija (WTO), rečeno je, tražila je od
Hrvatske da joj dostavi podatke o predviđenim ovogodišnjim
turističkim gubicima.
(Hina) splj ds
(Hina) splj ds