ERLANGEN, 9. ožujka (Hina/AFP) - Žvakanje gume u školskoj klupi ili na fakultetu potiče razmišljanje, tvrde njemački znanstvenici sa sveučilišta u Erlangenu.
ERLANGEN, 9. ožujka (Hina/AFP) - Žvakanje gume u školskoj klupi ili
na fakultetu potiče razmišljanje, tvrde njemački znanstvenici sa
sveučilišta u Erlangenu. #L#
"Roditelji i profesori morat će ponovno razmisliti o svojim
načelima", tvrdi psiholog Siegfried Lehrl, profesor na sveučilištu
u Erlangenu i predsjednik Njemačkoga društva za školstvo.
"Guma za žvakanje genijalno je sredstvo zahvaljujući kojem učenici
lakše usvajaju gradivo", a zabrana žvakanja u razredu je
"kontraproduktivna", tvrdi Lehrl. Naime, njegovo je istraživanje
pokazalo da se zahvaljujući pokretima lica kod žvakanja
"sposobnost razmišljanja povećava za 20 posto".
A kretanje, općenito, stimulira mozak. "Grčki su filozofi to znali.
Oni su sa svojim učenicima šetali parkom", kaže Lehrl. Guma za
žvakanje, otkriva, ima prednost jer je žvakanje manje zamorno od
jogginga ili vožnje biciklom.
"Kauguma je, dakle, dobar kompromis", zaključuje Lehrl. No,
"jačina" pokreta nema utjecaja na rad neurona. Ne morate, znači,
slomiti čeljust žvačući prije ispita.
(Hina) dgk dgk
(Hina) dgk dgk