FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA ISTEUROPA-FALSIFIKATI

Autor:
Nadnaslov: Zapadne tvrtke kreću u lov na falsifikate u Istočnoj Europi Naslov: Objavljen rat falsifikatima Podnaslov: Nakon pada komunističkih režima istočnoeuropske zemlje preplavljene su falsifikatima robe široke potrošnje koji zapadnim tvrtkama stvaraju štete izražene u milijunima dolara. Falsifikati pogađaju posebice ugledne svjetske marke poput talijanskog proizvođača alkoholnih pića Martini-Rossija, proizvođače sportske odjeće Adidas i Lacoste i dr., koji se mobiliziraju u borbi za tržište. Piše: Jean BURNER, AFP BEČ - Zapadne tvrtke krenule su u lov na falsifikate robe široke potrošnje, od kojih vrvi u Istočnih Europi nakon pada komunističkih režima 1989. godine i koji im stvaraju štete izražene u milijunima dolara. Prema istraživanju koje je nedavno objavio Business Eastern Europe, specijalizirani bilten za istočnoeuropske poslove, falsifikati pogađaju proizvođače alkoholnih pića poput talijanskog Martini-Rossi kao i proizvođače sportskih proizvoda Adidas (njemački) i Lacoste (francuski), preko američkih farmaceutskih poduzeća Pfizer and Merck i Sharpe and Dohme. Talijanska grupa Martini-Rossi, proizvođač slavnih aperitiva, uložila je desetak žalbi zbog falsificiranja u Češkoj, Slovačkoj, Mađarskoj, Rumunjskoj i Poljskoj, u baltičkim zemljama i u bivšem SSSR-u. Posvuda su lokalni proizvođači stavili na tržište lokalne imitacije, koje su nosile zelenobijelu etiketu Martinija. "Naš zaštitni znak star je 130 godina", navodi Alberto Cortese, predstavnik Martini-Rossija za Istočnu Europu. "Moramo povesti sudske postupke (...). Bez toga, izgubit ćemo nebrojeno mnogo tržišta". Adidas, čiji proizvodi uživaju neograničeni ugled u cijeloj Istočnoj Europi, zadužio je pak poljsku policiju da zaplijeni falsificiranu robu u 42 dućana u Poznanu. Međunaslov: Poplava lažnih proizvoda poznatih marki Prema podacima Adidasa, poljski trgovci po niskoj cijeni uvoze tekstilne sirovine iz jugoistočne Azije i prodaju zatim jeftinu odjeću, s lažnim zaštitnim znakom Adidasa. Pod pritiskom Sjedinjenih Dražava i drugih zapadnih zemalja, poljske su vlasti odlučile pružiti pomoć zapadnim tvrtkama, teško oštećenim tom trgovinom. Kako navode zapadne tvrtke, i druge se akcije pripremaju narednih mjeseci u Poljskoj. Ipak, u određenom broju slučajeva, oštećene tvrtke radije kupuju rezerve fasificiranih marki proizvoda kako bi izbjegle da se ta roba proda u javnosti. Američka marka zlatnog nakita i satova Tiffany bila je žrtva neobično dobro organiziranih falsifikata u Češkoj i Slovačkoj. Od 1991. godine jedno poduzeće Tiffany iz Bratislave izlaže i prodaje u raznim češkim i slovačkim gradovima, poput Praga, Brna i Bratislave nakit i satove s zaštitnim znakom Tiffany. Prema pisanju češkog gospodarskog tiska, slovačko poduzeće je povezano s jednom tvrtkom Tiffany u Švicarskoj koje nema veze s pravim Tiffanyjem iz New Yorka. Lažni proizvodi Lacoste, lažna sportska obuća zapadnih tvrtki, čak i lažne kravate slavnih kreatora pojavljuju se u češkim i slovačkim dućanima. Češko zakonodavstvo predviđa za slučajeve kršenja zakonom zaštićenih maraka kazne do godinu dana zatvora, globe i zapljenu proizvoda. Međutim ono ne predviđa njihovo uništenje. U Bugarskoj falsifikati pogađaju prije svega prehrambene proizvode. Švicarski proizvođač čokolade Jakobs Suchard postigao je da jedna bugarska tvornica koja je proizvodila lažne čokolade Milka bude osuđena na globu. To ostaje iznimka, jer falsifikata poznatih tvrtki ima u obilju na bugarskom tržištu, od lažnog whiskyja Johnny Walker proizvedenog u arapskim zemljama do lažne Coca Cole i lažnog piva Tuborg, kojeg proizvode tajne tvornice u Bugarskoj. I u bivšem Sovjetskom Savezu situacija je do te mjere kaotična da se, prema navodima nekih zapadnih tvrtki, proizvođači falsifikata moraju i sami boriti protiv drugih koji falsificiraju njihove porizvode. (Hina) br 020632 MET dec 93

(Hina) br

An unhandled error has occurred. Reload 🗙