Nadnaslov:Profesija - dizajner parfemskih bočica
Naslov: Snovi iz parfemske bočice
Podnaslov:Jedan od rijetkih međunarodno priznatih dizajnera, Pierre
Dinand, stvorio je brojna mala remek-djela za kojima čeznu
kolekcionari, osmislivši 400 parfemskih bočica za
najpoznatija imena, od Yves Saint-Laurena do Givenchyja, od
Paco Rabannea do Calvina Kleina ili Tiffanyja
Piše: Marie Dominique FOLLAIN, AFP
PARIZ - U trideset i tri godine Pierre Dinand je osmislio 400
parfemskih bočica za najpoznatija imena, od Yves Saint-Laurenta do
Givenchya, od Paco Rabannea do Calvina Kleina ili Tiffanya. Isto toliko
malih remek-djela za kojima čeznu kolekcionari i za koje ne vrijedi
izreka "lako za bočicu, važno je što je u njoj".
U radionicama Levallois-Perreta, u blizini Pariza, Pierre Dinand,
jedan od rijetkih međunarodno priznatih dizajnera, radi trenutno na
četrdesetak projekata koji će se konkretizirati u godinu, dvije, čak
tri godine, koliko je potrebno za priređivanje parfema. Jedna od
njegovih najnovijih kreacija, bočica mirisa "XS" Paco Rabannea za
muškarce trebala bi dobiti i žensku varijantu. Radi također na prvom
parfemu britanske modne kreatorice Vivienne Westwood.
Jednako važna kao i miris, bočica prva privlači pogled. Zahvaljujući
njoj pamtimo slavno ime. Odatle briga oko njezine izrade, tim više što
je stvaranje novog parfema pitanje novca. Ovisno o imenu, investiranje
u novi parfem može iznositi i 150 do 500 milijuna francuskih franaka
(25,9 do 86 milijuna dolara).
Kako bi "djelo" uspjelo, parfem i bočica moraju biti rezultat
savršene osmoze. No, nije lako oživjeti san ili fantazme jednog
kreatora. Pierre Dinand mora zatomiti svoju osobenost, a naročito "ne
slijediti modu, nego je preduhitriti, sintetizirati, izbjegavajući
sličnost s nekim drugim".
Međunaslov: Bočica i ambalaža daju vrijednost mirisu
Život Pierrea Dinanda obilježen je susretima iz kojih su nastale neke
čuvene kreacije. Godine 1964. upoznaje mladog kreatora Yves
Saint-Laurenta. Godine 1977. na njegov zahtjev dizajnira bočicu
parfema "Opium", inspiriranu kutijom (Inro) u kojoj su samuraji
spremali mirodije i opijum kako bi ublažili boli od ranjavanja.
Paco Rabanne, kojeg Pierre Dinand zove "vizionarom mode", imao je
točno određenu ideju: njegov je parfem trebao evocirati zagrljen par u
sportskom automobilu s kožnatim sjedištima. Dizajner tad pomisli na
stiliziranje amblema Rolls Royce. Tako je nastao "Calandre" (amblem)
1969. godine.
"Lijepa bočica i lijepa ambalaža daju vrijednost finom mirisu", kaže
Dinand, podsjećajući na priču oko parfema "Bic", "jedinog neuspjelog
poduhvata Bic-a", prezentiranog u bočicama-upaljačima koje nisu
ostavljale mjesta maštanju.
Pierre Dinand osnovao je svoju tvrtku 1968. godine, nakon zanimljive
karijere. Najprije je bio "prosječan student" likovne akademije,
polaznik vojne škole u Indokini, šofer za tvrtku Simca, prije nego je
postao umjetnički direktor reklamne agencije i dizajner bočice "Madame
Rochas" 1960. godine.
Danas obiteljsko poduzeće zapošljava 40 osoba i broji deset
podružnica u New Yorku, Los Angelesu, Moskvi, Tokiju, Taipehu, Milanu,
Londonu, Frankfurtu, Rotterdamu i najnovija u Rijadu. Za budućnost se
ne mora bojati jer sva tri sina rade za njega.
(Hina) br
010629 MET dec 93
010629 MET dec 93
(Hina) br