FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA EUROPA-PROMET

Autor:
Nadnaslov:Propao pokušaj udruživanja četiri europske avio-kompanije Naslov: "Alcazar" - neuspjeh ambicioznog plana Podnaslov:Pregovori oko udruživanja, euforično započeti u prosincu 1992. na inicijativu nizozemskog KLM-a, s ciljem jačanja konkurentnosti tvrtki srednje veličine, propali su zahvaljujući nizozemskoj kompaniji koja se radije priklonila svom američkom partneru DEN HAAG (AFP) - Ambiciozan plan spajanja četiriju europskih kompanija civilnog zrakoplovstva - KLM, AUA, SAS i "Swissaira", propao je u nedjelju jer se četiri prijevoznika nisu mogla dogovoriti oko izbora američkog partnera. Započeti u prosincu 1992. godine, na inicijativu nizozemske kompanije KLM koja sama nije uspjela s British Airwaysom u sličnom pokušaju, pregovori su otpočeli u euforiji: ideja da se povežu snage kompanija srednje veličine u okviru otvaranja unutarnjih europskih granica, omogućila bi zadržavanje broja zaposlenih i ostanak u bitci s konkurencijom "velikih". Već u lipnju tri skandinavske vlade dale su svoj pristanak na načelo fuzije, a plan je nazvan "Alcazar". Čak i kad je u kolovozu njemačka kompanija "Lufthansa" najavila moguće udruživanje s "Austrian Airlines" (AUA) nitko nije bio obeshrabren. KLM, AUA i "Swissair" nisu se previše zabrinule zbog financijskih teškoća skandinavske kompanije SAS, a što se tiče podjele linija za Japan između KLM i SAS, kako se to "Alcazarom" predviđalo, to se moglo srediti na obostrano zadovoljstvo. Tek na posljednjem sastanku četiriju kompanija, 6. studenog u Stockholmu, bilo je jasno da izbor američkog partnera dovodi u opasnost plan udruživanja. KLM koji posjeduje 49 posto kapitala američkog "Northwest Airlinesa", nije želio odustati od tog saveza koji mu dozvoljava slijetanje na sve "strateške" zračne luke SAD-a. Međunaslov: Nastaviti traganje za mogućnostima europske suradnje Nasuprot njoj bile su ujedinjene tri preostale kompanije koje su također imale pristup na neke američke piste, preko saveza "Delte Airlines" i "Swissaira", budući da je švicarska kompanija smatrala rizičnim odustajanje od udruživanja. Savez Swissair/Delta (preko koje "Swissair" drži 5 posto kapitala američke kompanije) nije međutim nudio toliko prednosti koliko bi ih imao nizozemski prijevoznik u SAD-u i bio je nespojiv sa savezom KLM/Northwest Airlines. Izgleda da je KLM bio taj koji je odustao, objavivši u nedjelju navečer preko svog predsjednika Pietera Bouwa na konferenciji za novinstvo da je savez s "Northwest Airlines" i suviše važan za nizozemsku kompaniju. U stvari, mišljenje je sindikata pilota nizozemske kompanije, savez KLM/Northwest bio je, od početka, nespojiv s "Alcazarom", i trebalo je izabrati. Od petka navečer neuspjeh ujedinjenja bio je samo pitanje sati. Vlada u Den Haagu uplela se navodeći da bi u slučaju neuspjeha "Alcazara" spasila KLM sudjelujući u povećanju kapitala nizozemske kompanije. KLM, tako podržavana, izabrala je. U nedjelju navečer nizozemski ministar prometa izrazio je žaljenje kao i ostala tri partnera zbog neuspjeha "Alcazara", uz komentar: "Nereguliran promet u Europi umanjio je hitnost sporazuma četvorice što se tiče KLM-a". Predstavnici ili zaduženi ministri triju preostalih kompanija naglasili su svi redom da će nastaviti traganje za mogućnostima europske suradnje. (Hina) br 231352 MET nov 93 231352 MET nov 93

(Hina) br

An unhandled error has occurred. Reload 🗙