FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA ZNANOST-MEDIJI

Autor:
Nadnaslov:Nastupa najavljivana tehnologija budućnosti - "interaktivni multimediji" Naslov: Što korisnici zapravo žele? Podnaslov:Čini se da je došlo vrijeme najavljivane tehnologije interaktivnih medija, no industrija još uvijek nastoji utvrditi što korisnici zapravo od nje očekuju i žele, nastojeći iznaći "proizvod" koji će i opravdati više milijardi vrijedna ulaganja. Piše: Cynthia JOHNSON, Reuter LONDON - Čini se da je došlo vrijeme dugo najavljivane tehnologije za budućnost "interaktivnih multimedija", no industrija se još uvijek bavi pitanjima o tome što korisnici spomenute tehnologije od nje uistinu očekuju. Neizvjesno je što će postati obvezni proizvodi i usluge, oni bez kojih se ne može, hoće li to biti video na upit ili pak mogućnost kupovanja kod kuće, tj. što će opravdati više milijardi vrijedna ulaganja za razvoj platformi, mreža i uslužnih djelatnosti. "Industrija može raspravljati o strandardima i platformama no korisnici zapravo nisu svjesni ovih problema", izjavio je Michael Camplin, direktor marketinga odjela CD softwarea tvrtke Eastman Kodak Co. "Korisnici obično imaju čvrst razlog za posjedovanje tih proizvoda, ili ga uopće nemaju". Interaktivni multimediji označavaju dijalog između korisnika i stroja koji se temelji na integriranom digitalnom nizu video, audio metoda kao i tekstu i grafici. Na nedavno održanoj konferenciji u Londonu najveće su tvrtke proizvođača, kao i one koje se bave programima i uslužnim djelatnostima raspravljale o budućnosti. Ankete su pokazale da bi korisnici sustava u domaćinstvima najradije uložili u proizvode za razonodu, nakon toga u sustav djelatnosti koji čovjeku olakšava život te na kraju u onaj koji omogućava informiranost. Povučene su također paralele sa ranim danima tržišta osobnih računala koje je razvijeno tek nakon što su standardni programi za tretiranje teksta postali dostupni. Jedna od prvih očekivanih borbi je temeljita reorganizacija platformi, koja se kreće od osobnih računala s multimedijalnim sposobnostima do proizvoda kao što su Philipsove obrazovne elektronske mreže te sustava za zabavu Compact Disc Interactive (CD-I). Neke se platforme mogu koristiti u sustavu mreža dok se ostale koriste zasebno. Mnogi su analitičari mišljenja da će kasnije najvjerojatnije doći do tzv. "teleputera" ili "pametne kutije" koja se može koristiti kao računalo ali i kao televizor. U međuvremenu je razvijena gomila različitih sustava. Međunaslov: Prednost multimedijalnog osobnog računala U najnovijoj studiji Salomon Brothersa objavljeno je da bi do 1994. godine moglo doći do razvoja 16 multimedijskih CD platformi, broj toliko visok da neće moći opstati budući ih "softwearaši" neće biti u stanju pratiti. "U sljedećih nekoliko godina borba će biti ogorčena. Sve tvrtke neće biti u mogućnosti opstati. Tvrtke će udružiti svoje napore ukoliko jedna od njih ne bude uspješna u tolikoj mjeri da njezin sustav postane standardom", izjavio je Mike Inwards, potpredsjednik Philips Media. Philips aktivno radi na promičbi softwareskih naslova za sustav CD-I. Do sada ih je izdao 150, od čega su više od polovice igre. Inwards navodi kako je uobičajena cijena za proizvodnju jednog naslova gotovo 300.000 američkih dolara, a cijene se inače kreću od 50.000 do milijun američkih dolara. "Svaki naslov koji napravimo je kao mali film", navodi on. Dok još nije postojao "most" kojim su se naslovi prebacivali na standarde korištene na drugim platformama, prerađivanje naslova za neki od sustava stajalo je kao 40-50 posto inicijalne cijene. Prednost multimedijalnog osobnog računala je ta što mnoga domaćinstva već raspolažu njime, što znači da im je tehnologija već poznata, navodi Christine Doerr, direktorica European Business Developementa za Microsoft. Osobna računala također mogu biti korištena u druge svrhe kao što je korespondencija ili vođenje kućnog budžeta. U budućnosti oni bi mogli omogućiti korisnicima da, primjerice, igraju igre sa više ljudi na različitim stranama svijeta ili pak razmijenjivanje video filmova i spotova. "Na multimedijalna osobna računala gledamo kao na razvojno kretanje ka veoma dobro povezanoj budućnosti", ističe Doerrova. Mnogi potencijalno zanimljivi proizvodi za mrežni sustav multimedija čekaju na rješavanje brojnih odredbi, navodi Bill Aitken, direktor odjela razvoja pri tvrtki Mercury Communications. Tu je uključen i interakcijski standard za telekomunikacije i mreže kablovske TV, međusobne cijene povezivanja te brzina kojom će napredovati reguliranje europskog tržišta. Aitken je izjavio kako tvrtka Mercury namjerava uložiti sredstva u tvrtke koje će se baviti razvojem multimedijalnih proizvoda i djelatnosti. (Hina) br 171156 MET nov 93 171156 MET nov 93

(Hina) br

An unhandled error has occurred. Reload 🗙