Nadnaslov:Najveći kineski grad ponovo postaje središtem zabave i trgovine
Naslov: Šangaj - kineska turistička prijestolnica
Podnaslov:Želeći oživjeti dio tradicije Šangaja iz 30-ih godina, grad
danas, uz brojne dobro posjećene hotele, nudi za Kinu jedinstveni
noćni život, sa svojih tisuću restauranata, fastfoodova, barova
i noćnih klubova
Piše: Philippe MASSONNET, AFP
ŠANGAJ - Turizam u Šangaju doživljava izniman napredak zahvaljujući namjeri
najvećeg grada Kine da ponovo postane središte zabave i trgovine, na čemu
je izgradio svoj svjetski ugled.
"Nije potpuno netočno reći da Šangaj nije kineski grad", govori Dao
Shuming, zamjenik direktora ureda za turizam ove trinaestmilijunske
metropole. "To je još u nedavnoj povijesti bio kozmopolitski grad",
objašnjava on.
Nema govora o tome da vlasti hvale Šangaj 30-ih godina kojeg su okupirali
stranci - grad neobuzdanosti, luksuza i bijede, raj i pakao igara i
opijuma.
Ali utvare su još žilave i predstavnici turizma znaju da je za strance
Šangaj grad u kojem se zabavlja na tragovima prošlosti i uz miris avantura.
Službena brošura "Welcome to Shangai" čini što može kako bi zavela
Zapadnjake pišući kako je "moderni Šangaj izravno učio na ustupcima" unatoč
"poniženju koje su podnijeli Kinezi". Tekst je popraćen fotografijama iz
tog doba.
Dao naglašava da su katedrala i stara sinagoga mjesta koje ne smiju biti
zaobiđena, baš kao ni park Yuyuan dinastije Ming ili kuća u kojoj je
osnovana kineska komunistička partija 1. srpnja 1921. godine.
Kako bi se turisti zabavljali, gotovo kao i prije, Šangaj im nudi za Kinu
jedinstveni noćni život u svojih tisuću restauranta, među kojima su brojni
zapadnjački fast food, stotine barova i noćnih klubova, i 27.000 "karaoka".
Međunaslov: Najbrži turistički razvoj
Taj dinamizam i pragmatizam gradske uprave omogućili su Šangaju da bude
grad koji je zabilježio najbrži turistički razvoj u prvom polugodištu ove
godine.
Prema podacima nacionalne kineske turističke uprave ,prihodi su porasli s
32,5 na 34 milijuna dolara.
U 1992. godini 1,25 milijuna stranaca je posjetilo grad, što predstavlja
porast od 27,6 posto. Najviše je Japanaca, Amerikanaca, zatim stanovnika
Hong Konga, Njemaca i Francuza. Devedeset tri slična hotela objavljuju
postotak zauzetosti 100 posto od početka godine.
Sa svojim blistavim dućanima, od kojih je sve više mješovitih poduzeća,
trgovinska središta nalikuju svojim rođacima iz Hong Konga.
Potrošnja dosiže vrhunce, a prodaja na malo bi ove godine trebala porasti
za više od 30 posto u odnosu prema 1992. godini.
Stranci, turisti i poslovni ljudi predstavljaju nezanemariv broj
potrošača, a dućani nude ciljane proizvode obilno koristeći engleski jezik
za njihovu reklamu.
Do 2.000 godine Šangaj bi trebao posjedovati divovski zabavni park u
vrijednosti od 2 milijarde dolara i dva nova terena za golf uz jedan
postojeći.
Da bi nastavio svoj snažni turistički razvoj, posebno godišnji porast od
najmanje 14 posto, Šangaj apsolutno mora riješiti svoje probleme
komunikacija, priznaje Dao.
Gradnja nove zračne luke i novog kolodvora - dva objekta koja su trenutno
zasićena - morala bi omogućiti podvostručenje kapaciteta prihvata. Treba
se također nadati da će metro, čija je kratka dionica stavljena u promet
ove godine, pomoći u smanjenju automobiliskog prometa.
(Hina) br
060843 MET nov 93
060843 MET nov 93
(Hina) br