FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA AUTIĆI

Autor:
Nadnaslov: Skromne prognoze oporavka za zapadnoeuropsko tržište automobila Naslov: Najteža kriza od 2. svjetskog rata Podnaslov: Dok se Sjeverna Amerika polako oporavlja, u kontinentalnoj Europi nema znakova poboljšanja, pa se u 1994. ne očekuju znatnija poboljšanja u industriji automobila. Na drugoj strani svijeta, Istočna Azija, regija s najbržim gospodarskim rastom, tržište je koje najviše obećava. Piše: Stephen BROWN, Reuter LONDON - Zapadnoeuropskom tržištu automobila predstoje neznatna poboljšanja 1994. godine, budući da bi se jedan od najtežih padova u proizvodnji i prodaji mogao nastaviti u Njemačkoj i Italiji, ocjenjuju proizvođači i stručnjaci koji predviđaju kretanja na tržištu automobila. "Nakon vrlo oštrog pada 1993. godine, sljedeća 1994. pokazat će, nažalost, vrlo mala poboljšanja vrijedna pažnje", istakao je John Lawson, upravitelj istraživanja u privatnoj tvrtki DRI-McGraw, koja se bavi prognoziranjem kretanja na tržištu automobila, govoreći na Konferenciji svjetskih prognozera iz tog područja, što se upravo održava u Londonu. David Carruthers, iz britanske grupe T & N Plc, ocjenjuje da, dok se Sjeverna Amerika polako oporavlja, u kontinentalnoj Europi nema znakova poboljšanja. "Kontinentalna Europa još je uvijek duboko u recesiji... a vjerujemo da će se sljedećih mjeseci stanje pogoršavati", kazao je on. Industrija automobila Zapadne Europe proživljava najgoru od svih kriza kroz koje je prošla od Drugoga svjetskog rata. Pri tome najviše pati njemačka industrija. Očekuje se pad prodaje europskih automobila od 16 posto u 1993. godini, na 11,32 milijuna vozila, a svjetsko tržište trebalo bi zabilježiti pad od tri posto. DRI, međutim, ističe da je najgore već prošlo i predviđa skromni porast od tri posto sljedeće godine, na čelu s Britanijom i Španjolskom. Na poslovnoj konferenciji u Bernu, vodeći švicarski ekonomist Christoph Koellreuter istakao je da bi prodaja automobila u Zapadnoj Europi trebala porasti 2,8 posto 1994. godine, kada se poboljša povjerenje potrošača. Koellreuter napominje da je tržište automobila vjerojatno ovoga ljeta dodirnulo dno te bi prodaja u trećem kvartalu trebala porasti oko 7.2 posto više od prethodnog kvartala. Lawson je drukčijega mišljenja i tvrdi: "Niti jedan proizvođač ne bi trebao računati na poboljšanje u 1994, po bilo kojem parametru". Njegov kolega Arthur Maher ocijenjuje da bi broj automobila po kućanstvu u Europi trebao nastaviti postupno rasti, no "kasnih 90-ih vjerojatno će biti blizu zasićenja". Međunaslov: Istočna Azija najviše obećava Geoffrey Whalen, predsjednik britanskog udruženja proizvođača i trgovaca motorima, očekuje da će prodaja britanskih automobila doseći ukupan iznos od 1,77 milijuna ove godine i 1,85 milijuna 1994. godine, dok je za 1992. godinu iznosila 1,59 milijuna i približno dva milijuna godišnje u razdoblju od 1987-90. "Ni u kojem slučaju nismo još isplovili iz teškoća", kaže Whalen, iako se nada u veliki britanski oporavak s godišnjom proizvodnjom i prodajom od dva milijuna u razdoblju od pet godina. DRI-McGraw Hill očekuje da će američka industrija motora rasti pet posto sljedeće godine, s "Velikom Trojicom" - Chrysler Corp, Ford Motor Co. i General Motors Corp. - koji su ponovo osvojili povjerenje stranih tržišta, zahvaljujući poboljšanju kvalitete i dodatnoj opremi po povoljnoj cijeni. Nasuprot tome, položaj japanske industrije slabit će i dalje u 1994, nakon velikog pritiska zbog prekapacitiranja i stope razmjene ove godine. Toyota Motor Corp i Nissan Motor Co Ltd, koji među sobom dijele 55 posto japanskog tržišta automobila, mogli bi zabilježiti gubitak 1994. godine, drži Lawson dodajući: "Nedavna promjena tečaja jena neće riješiti sve probleme japanske industrije". DRI je posebnu pažnju poklonio Istočnoj Aziji, regiji s najbržim gospodarskim rastom i malom privatnom kupovinom automobila, tržištu koje obećava porast od 30 posto u svjetskoj potražnji automobila ovoga desetljeća, iako zatvorena tržišta te regije zahtijevaju lokalni kapacitet i lokalnu ponudu. "Postoje stvarni politički i gospodarski rizici vezani za rad u toj regiji... ali i veliki rizici ako se ondje ne uključimo", kaže Lawson. (Hina) br 051019 MET nov 93 051019 MET nov 93

(Hina) br

An unhandled error has occurred. Reload 🗙