FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA SAD AUTOMOBILI

Autor:
Nadnaslov:Sjedinjene Države - dobro mjesto za jeftinu proizvodnju automobila Naslov: SAD - novi najjeftiniji svjetski proizvođač Podnaslov:Dugo godina smatrane isključivo potrošačem, Sjedinjene Države iznimno su zanimljive stranim proizvođačima automobila, zbog svojih niskih troškova, velikih poreskih olakšica, dobavljača rezervnih dijelova kao i tečaja dolara, postajući tako fenomenom - visoko industrijalizirana zemlja - jeftini proizvođač Piše: Jerry DUBROWSKI, Reuter DETROIT - Strani proizvođači automobila godinama su na SAD gledali kao na mjesto gdje se automobili prodaju, a ne proizvode. No danas, privučeni niskim troškovima rada, multi-milijunskim poreskim olakšicama te poboljšanom konkurentnošću, europske i japanske tvrtke prekidaju s tradicijom i otvaraju svoja postrojenja u Americi, novom najjeftinijem svjetskom proizvođaču. Oboružani s više od dvije milijarde američkih dolara za potrebe razvoja, dužnosnici tvrtki kao što su Mercedes, Toyota, Nissan i BMW ubrzano grade nova postrojenja ili proširuju već postojeća. Čak i manji proizvođači kao što je Volkswagenov odjel Audi ili pak Hondin odjel Acura razmišljaju o seobi u SAD. "Ukoliko ste pametan trgovac, ukoliko razmišljate o budućnosti, morate u obzir uzeti sve mogućnosti koje su vam na raspolaganju, ne gubeći iz vida mogućnosti proizvodnje kao ni prilike koje vam ova zemlja nudi, a one su goleme", izjavio je Gerd Klauss, potpredsjednik američkog ogranka Audia. Naravno da su milijunske poreske i ostale financijske olakšice privukle proizvođače u Ameriku, koju su izabrali radije nego li koju drugu zemlju niskih troškova proizvodnje kao što je Meksiko ili Južna Korea. "Proizvodnja u SAD-u toliko se isplati da to nadilazi i problem kapaciteta. To je razlog atraktivnosti te zemlje", smatra Klauss. "Pravi je fenomen da jedna visoko industrijalizirana zemlja kao što su SAD predstavlja ujedno i jeftinog proizvođača, u smislu troškova". Tvrtka Mercedes-Benz je nedavno odlučila izgraditi postrojenje vrijedno 300 milijuna američkih dolara u Alabami, nakon što su se dužnosnici složili da namire više od 250 milijuna dolara financijskim stimulansima kojima bi se pridobio njemački gigant. Dužnosnici tvrtke Mercedes smatraju da će novo postrojenje stajati 30 posto manje nego li klasično njemačko postrojenje. Velik dio sredstava namijenjen je plaćanju radne snage koja je u usporedbi sa njemačkom i japanskom radnom snagom relativno slabo plaćena. Međunaslov: Prednosti u plaćama, dobavljačima, valuti... Industrijski analitičari navode kako prosječan automehaničar u Big Treeu, u Detroitu zarađuje 19 američkih dolara na sat, dok bi u Njemačkoj on zaradio 28 dolara, a u Japanu 22 dolara. Usporedba je još povoljnija u slučaju takozvanih japanskih transplantacijskih operacija, kada su prihodi gotovo izjednačeni sa onima u Big Treeu, u Detroitu, ali je paket beneficija manje povoljan. "Radnici koji rade na takvim operacijama vjerojatno primaju iste plaće kao i oni u Detroitu", izjavljuje David Healy, analitičar S.G. Warburg & Co. "Prednosti se očituju kod mirovnog i zdravstvenog osiguranja. Na većini tih operacija djeluju mlađi radnici, što znači da su zdrastveni troškovi manji, manje je sredstava uloženo u mirovinsko osiguranje, tako da se radi o 20 do 25 dolara na sat u Big Treeu za razliku od 40 dolara drugdje." BMW, koji gradi postrojenje vrijedno 400 milijuna dolara u Spartenburgu, namjerava svojim radnicima plaćati od 12 do 16 dolara na sat. U postrojenju će biti zaposleno 2.000 automehaničara, iako su gradski oci uvjerenja da će se otvoriti još na tisuće radnih mjesta kada se na to područje dosele proizvođači auto dijelova. Industrijski analitičari tvrde kako se u posljednjih nekoliko godina kvaliteta američkih rezervnih dijelova za automobile znatno poboljšala, pa se tako njemački i japanski proizvođači mogu osloniti na lokalne dobavljače. No možda je najveća prednost SAD-a u odnosu na njegove konkurente, valuta. Budući da dolar slabi u odnosu na japanski jen i njemačku marku, strane tvrtke nastoje na sve načine ostvariti profit. Stručnjaci navode kako je jedan od načina da se izbjegnu skupi troškovi prijevoza kao i fluktuacija valute, proizvođenje automobila u zemlji u kojoj se oni prodaju. U posljednjih je deset godina svaki važniji japanski proizvođač izgradio postrojenja u SAD-u ne bi li izbjegao trgovačke tenzije. No sada kada pad američkog dolara omogućava profit, japanske tvrtke broj svojih postrojenja povećavaju. Nissan Motor Co. Ltd. je nedavno utrošio 490 milijuna američkih dolara ne želeći zaostati za Toyotom Motor Corp, u povećanje kapaciteta svojih postrojenja za proizvodnju Smyrne dok je Toyota Motor Corp. uložila 800 milijuna dolara u proširenje kapaciteta svoga postrojenja u Georgetowneu. Čak i u Hondi razmišljaju o premiještanju postrojenja Acura iz Japana u SAD ne bi li se zaštitili od fluktuacije valute i prevoznih troškova. "Ukoliko stanje ostane nepromijenjeno, biti će veoma teško uvoziti automobile i ostvariti profit", izjavio je izvršni predsjednik Acure Richard Thomas. (Hina) br 280036 MET oct 93

(Hina) br

An unhandled error has occurred. Reload 🗙