LJUBLJANA, 28. rujna (Hina) - Državni zbor slovenskog parlamenta danas je
počeo završni dio rasprave o zakonu o gospodarskom društvu koje bi
osiguralo ubrzanu gradnju autocesta u Sloveniji, do kraja stoljeća.
Najviše je polemika oko prijedloga po kojemu bi država u tom društvu imala
51 posto kapitala i natpolovičnu većinu u nadzornom vijeću, jer oporbene
stranke drže da to nije dovoljno jamstvo da spriječi nepravilnosti i
prevelik udjel stranog kapitala.
Početna sredstva za gradnju dobila bi se izdavanjem vrijednosnih papira, a
slovenski udio u gradnji najviše bi se pokrivao tzv. "cestovnim tolarom"
koji će se početi namjenski izdavati iduće godine. Od vladajućih stranaka
koalicije što prijašnje prihvaćanje zakona podržavaju kršćanski demokrati,
koji drže resor prometa i veza, te Janšini Socijaldemokrati.
Liberalno-demokratska stranka međutim upozorava da je potrebno izbjeći
opasnost da se financiranjem cesta poveća javni dug. Ocjenjuje se da bi
Slovenija do kraja stoljeća u ceste morala uložiti oko 1,5 milijardu
američkih dolara, osobito u strateški pravac nacionalne važnosti, odnosno
autocestovno povezivanje primorja, odnosno granice s Italijom, sa
Štajerskom i Prekmurjem, odnosno mađarskom granicom. Ministar prometa Igor
Umek danas se suprotstavio prijedlogu po kojemu bi sjedište gospodarskog
društva bilo u Celju, kako predlaže oporba.
Dimitrij Rupel predložio je da se buduće društvo za gradnju autoceste
nazove po Stanetu Kavčiču, predsjedniku slovenske komunističke vlade
početkom 70-ih godina, koji se zauzimao za jaču izgradnju cesta i bio
smijenjen zbog liberalizma tj. tadašnje poznate "cestovne afere".
(Hina) dd
281601 MET sep 93
(Hina) dd