FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA FILM VENECIJA

Autor:
Nadnaslov: Mostra u Veneciji: Međunarodni simpozij filmskih stvaralaca Naslov: Pobuna protiv "američke kulturne hegemonije" Podnaslov: Najveća imena svjetskog filma okupila su se na dvodnevnom simpoziju u Veneciji da bi se zajedno našli u obrani slobode umjetničkog izraza i pobunili se protiv "američke kulturne hegemonije". Teme rasprave bila su i pitanja autorskih prava i pregovori o GATT-u koji zadiru u područje kulture, kao i solidarnost s kinematografijama Trećeg svijeta i uopće, preživljavanje filma kao umjetnosti. Piše: Marie-Therese DELBOULBES, AFP VENECIJA - Između vatrene Tine Turner i spektakularnog lova na čovjeka u filmu "Fugitif" s Harrisonom Fordom, Mostra je početkom tjedna u Veneciji okupila neka od najvećih imena svjetskog filma, u baroknom ozračju "Scuole Grande San Giovanni Evangelista" da bi se zajedno našli u obrani slobode umjetničkog izraza i pobunili se protiv "američke kulturne hegemonije". Taj dvodnevni simpozij, upriličen u povodu pedesetogodišnjice Mostre, stavlja na dnevni red pitanja autorskih prava i pregovore o GATT-u, solidarnost s kinematografijama Trećeg svijeta, ali i uopće preživljavanjem filma kao umjetnosti. Gillo Pontecorvo, direktor Mostre, želi da simpozij završi osnivanjem stalnog Međunarodnog sekretarijata autora u Veneciji. Bivši francuski ministar kulture, Jack Lang, kome je povjereno predsjedavanje skupštinom na kojoj su se okupili Robert Altman, Stephan Frears, Sydeny Pollack, James Ivory, Peter Weir, Nelson Pereira Dos Santos, Chen Kaige, sva velika imena talijanskog filma kao i doajen među rediteljima Fred Zinnemann (86) ("High noon"), u magičnom i blistavom okviru jedne od najstarijih "Scuopla" (sjedišta društava) u sjeni slika Tintoretta i Tiepola. Jack Lang, obučen u venecijansko crveni sako, pozdravljajući skup, u svojoj je uvodnoj riječi načeo jednu od njegovih glavnih tema. "Ako se gleda zemljovid svjetskog filma, vidi se, kao u starim povijesnim udžbenicima, vojska u povlačenju i čak rasulu" pred, kako je rekao, "naglom američkom plimom". Europska kinematografija nije u najboljem položaju. Bivši ministar je optužio države članice EZ da "ne pomažu filmu koji je u opasnosti". Ne okolišajući, pozvao je "na akcije komandosa", "zašto ne i zaposjedanje ureda" u Bruxellesu, predloživši da na slijedeći summit šefova država pošalje jednu delegaciju. On je potsjetio na "kanibalizam" televizije na Zapadu čiji je "zagrljaj ljubavni, ali smrtonosan", dok je na istoku "trgovački totalitarizam zamijenio policijski totalitarizam". On se založio za to da ovaj sukob ne bude "sukob zalaznice, sukob dinosaurusa i posljednjeg Mohikanca". Međunaslov: Zaštiti europske kulture "Hegemoniju, invaziju, kolonizaciju Sjedinjenih Država" javno su ukorili razni govornici, dok je Mostra prikazivala veliki broj američkih filmova bez presedana. U raspravi su sudjelovali filmaši s raznih kontinenata. Tako je Brazilac Nelson Pereira Dos Santos naglasio da se u njegovoj zemlji, "gdje se ne poštuje temeljno pravo na život, pravo autora može činiti kao nešto apstraktno". Gvinejac Mohamed Camara je apelirao na materijalnu solidarnost s Afrikom: jedini laboratorij koji postoji u Gvineji je zapušten, a treba prijeći 6.000 km da bi se vidjele trake jednog filma. Roberto Barzani, dopredsjednik Europskog parlamenta i Leon Schwarttzenberg, predsjednik njegove filmske komisije, branili su branili "pravo postojanja Europe kultura". Komisija EZ "ne treba prihvatiti ustupke koji dovode u opasnost zaštitu naših kultura" u pregovorima o GATT-u, naglasio je Barzanti. Program Mostre bio je prilično tanak do kraja simpozija u utorak navečer. Jedini film koji je prikazan u ponedjeljak u konkurenciji bilo je provokativno djelo Rolfa De Heera. U "Bad boy Bubby", jedna majka ugnjetivač - najčešća tema ove Mostre - zatvara svog sina i ima s njim seksualne odnose. (Hina) br 092035 MET sep 93

(Hina) br

An unhandled error has occurred. Reload 🗙