FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA

Autor:
Nadnaslov: Sjedinjene Države grade "superautoputeve" informacija Naslov: Interaktivna TV - najmlađe čedo elektronske industrije Podnaslov: Kompjutor + telefon + televizor = beskrajne mogućnosti za 60 milijuna američkih domova. Pretplatnici će moći birati haljinu, čitati enciklopedije, rezervirati ulaznice, sređivati svoje bankovne račune, po vlastitoj volji mijenjati filmski scenario, birati TV-reklame ili najoptimalniji kut za gledanje nogometne utakmice. Piše: Andre VIOLLAZ, AFP WASHINGTON - Povežite kompjutor, telefon i televizor i dobit ćete sredstvo javnog informiranja budućnosti, pokrenuto u zadnjih nekoliko mjeseci u Sjedinjenim Državama križanjem rodova. Najnovije križanje najavila su prije desetak dana dva giganta: QVC Network i Home Shopping Network. Tvrtka nastala iz te fuzije bit će kadra doseći 60 milijuna domova ili gotovo sve kablovske pretplatnike Sjedinjenih Država. Interaktivna televizija ne omogućava samo kupnju odjeće sjedeći doma u naslonjaču, uz pomoć elektronske manekenke koja pokazuje kako će izgledati buduća gospođina haljina. Pretplatnici će moći obavljati poslove svojih bankarskih računa, izabrati omiljenu emisiju između 500 kanala i programirati je u bilo u koje doba, prikazivati najnovije filmove i mijenjati scenario, rezervirati avio karte ili ulaznice za koncert... Ili gledati nogometnu utakmicu iz odabranog ugla, prelistati na ekranu novine ili Britansku enciklopediju u dvadeset tomova... S vremenom će aparati postati prenosivi. Mogućnosti su beskrajne, a potencijalno tržište golemo. Prema navodima Johna Sculleya, bivšeg generalnog direktora Apple-a, koji ostaje jedan od najslušanijih autoriteta Silicon Valleya, on će postići 3.500 milijardi dolara u deset godina. Međunaslov: Velika trka američkih proizvođača Trenutno je slika nejasna. Teško je proreći koji će se od brojnih sudionika najbolje izvući - od proizvođača poluvodiča do proizvođača video igara. Ne može se znati niti koje će sredstvo informiranja ili standard biti konačno izabrani. Pristupnice stoje čitavo bogatstvo. Edward Horowitz, zamjenik predsjednika Viacom-a, jedan od glavnih kabloperatora, ocjenjuje da će kablovska industrija trebati uložiti 36 milijaradi dolara za konstrukciju "superautoputeva informacija" o kojima sanja Bill Clinton. Njegov takmac Tele-Communications Inc. potrošit će pak dvije milijarde dolara kako bi se opskrbio optičkim vlaknima velikog kapaciteta. U travnju su svjetski leaderi kompjutorskih programa i poluvodiča, Microsoft i Intel, zaključili sporazum s General Instrument, proizvođačem kućišta za selekciju kablovskih programa. U svibnju se Time-Warner, koji ima na svijetu najveći katalog filmova i TV-programa, povezao s US West, trećom američkom telefonskom kompanijom, kako bi izbjegao zabranu zadanu američkim telefonskim kompanijama da upravljaju kablovskom mrežom u SAD. U lipnju su Motorola, Kaleida (zajednička filijala Apple i IBM) i Scentific Atlanta odlučili udružiti svoje snage. Međunaslov: Revolucija i za TV-oglašivače Glavna nepoznanica je reakcija potrošača, koju će Time Warner testirati sljedeće godine na Floridi. Trenutno, jedino iskustvo u prirodnoj veličini je ono pokušano od 1990. godine kod 220.000 pretplatnika istoka Kanade. Ono pokazuje da interaktivnost potiče na gledanje televizije dva sata više tjedno, ali da zanimanje brzo splasne. Novi medij mogao bi revolucionirati TV reklame, godišnje tržište od 12 milijardi dolara u Sjedinjenim Državama koje raspolaže do sada zatočenom publikom. Danas se ljubitelj TV-reklama mora zadovoljiti "brzim šaranjem preko kanala". Sutra će ga interaktivnost učiniti slobodnijim. Oglašivač neće biti obvezan poslati istu poruku milijunima potrošača. Moći će izabrati primaoca prema njegovu prebivalištu, prihodima i navikama potrošnje. (Hina) rt 282253 MET jul 93

(Hina) rt

An unhandled error has occurred. Reload 🗙