ZAGREB, 12. svibnja (Hina) - U povodu skora osnivanja slobodne Waldorfske
škole u Zagrebu večeras je hrvatsko Društvo za waldorfsku pedagogiju
priredilo tribinu na kojoj su o planu i programu te alternativne škole
govorili njezini učitelji.
Waldorfska je škola zajednica djece, roditelja i nastavnika, u kojoj se
slobodnim, zajedničkim, radom odgaja dijete, rečeno je na skupu. Škola je
osnovana 1919. u Njemačkoj, a orijentacijski program tada napisan
primjenjuje se i danas u tim školama.
Djeca koja upišu tu alternativnu školu, rekli su učitelji, pohađaju
nastavu od jedne do osam godina, dobivaju opisne ocjene zbog izbjegavanja
"efekta natjecanja", a učitelji po osobnoj prosudbi izrađuju nastavni plan
i program, koji je prilagođen potrebama i željama djeteta.
Prigovori da je Waldorfska škola anarhična nisu utemeljena, drže učitelji,
napominjući da je razlog tome nepovjerenje i neobaviješćenost javnosti.
Waldorfske će se škole u nas osnovati najprije kao privatne, a želja je da
se financiraju kao i druge državne osnovne škole.
Učitelji drže da je u odgoju najvažnije djetetu prići kao cjelovitoj,
slobodnoj i nesputanoj osobi. Da bi se dječje sposobnosti mogle razviti i
posve iskazati, odgojno-obrazovna djelatnost mora imati slobodne ruke,
tvrde učitelji Waldorfske škole.
(Hina) mn
122141 MET may 93
(Hina) mn