BEČ - Prije pada komunističkog režima gotovo nepostojeće, reklamiranje je
nakon 1989. godine prodrlo i osvojilo gotovo sve zemlje središnje i
istočne Europe koje se pokušavaju prilagoditi tržišnom gospodarstvu.
Tijekom posljednje tri godine reklame se nameću u tisku, na radiju, u
javnom prijevozu, a kao i na Zapadu, najrentabilniji medij je televizija.
Potencijalno tržište od 420 tisuća stanovnika predstavlja priliku za
plasman proizvoda na području gdje su velike reklamne agencije, vrebajući
nova tržišta i prateći velike multinacionalne tvrtke, stvorile osnovu
reklamnom tržištu, koje se do danas svojom kvalitetom i kvantitetom u
znatnoj mjeri munjevito razvilo. No iako je zakonodavstvo na tom području
"pretežno liberalno", zapadne reklamne agencije i uopće razvoj reklame
spotiče se o prepreke koje su uglavnom recidivi prošlosti.
Autor: Sandra Lacut, AFP; 69 redaka;
CANNES - 30-i Međunarodni sajam TV programa održan prošlog tjedna u
Cannesu, koji je okupio oko 9.000 profesionalaca iz 103 zemlje svijeta,
protekao je u znaku međunarodne krize, suočen s velikim povećanjem cijena
programa, ali i s potražnjom tih programa te s povećanjem broja kanala i
konkurencije. Nove tendencije prisutne na sajmu ukazuju na to da će se već
za pet godina kanali umnogostručiti u beskraj, a veći broj programa na
istom satelitskom kanalu ili kablu značit će i mogućnost otvaranja stotina
kanala, smanjenje troškova difuzije te otvaranje prostora za unosnu TV a la
carte. S uzletom kablovske i satelitske televizije, sajam postaje
"tematski", segmentiran: stvara se i prodaje za točno određenu publiku
(sport, glazba, mladi..).
Autor: Pascal Bourdon; AFP; 59 redaka;
ANTIBES (Francuska) - Tisuće luksuznih jahti u vlasništvu raznih prinčeva,
filmskih zvijezda i novčanih magnata ovog će ljeta bojkotirati luke zemalja
EZ kako bi izbjegle plaćanje poreza na dodatnu vrijednost (VAT). Od 1.
srpnja vlasnici će jahti morati platiti ovaj porez ili dići sidro. Jedno
od najteže pogođenih područja je svakako francuska rivijera, Meka za
bogataše kao što su saudijski kralj Fahd, Donald Trump i sl., poznata po
svojim pristaništima kojima privlači mnoge od najsjajnijih jahti na
svijetu. Dok nova porezna obveza prominentnija francuska pristaništa za
jahte ostavlja pustim, dotle ona predstavlja pravi dar s neba za Maltu,
Tursku i Maroko.
Autor: Penelope Hocking-Vigie, Reuter; 75 redaka.
(Hina) br
271317 MET apr 93
(Hina) br