FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA FRANCUSKA PICASSO

Autor:
Nadnaslov:Ovih dana navršilo se dvadeset godina od smrti velikog umjetnika Naslov: Uz obljetnicu Picassove smrti Podnaslov:Tijekom proteklih godina izložbe, muzejske akvizicije i privatni kolekcionari Picassovih djela toliko su se namnožili da se njegovo djelo čini neiscrpnim Piše: Emmanule FESSY, AFP PARIZ - Ovih se dana navršilo dvadeset godina otkako je u svojoj 91. godini umro Picasso, u svojoj ladanjskoj kućici Notre-Dame-de Vie u Mouginsu kamo se povukao 1961. godine sa svojom suprugom Jacqueline. Od tada, sudeći po izložbama, muzejskim akvizicijama i privatnim kolekcionarima koji su se do te mjere namnožili, Picasso (1881-1973) se čini neiscrpnim. Tih dvadeset godina daju dojam da se nikada neće do kraja istražiti djelo ovog izvanredno dugovječna umjetnika, neobično plodnog stvaralaštva. Muzej Picasso u Parizu nedavno je otvorio najdraže poglavlje francusko-španjolskog slikara - koridu. Pod imenom "Toros y toreros", po prvi put su skupljena najveća djela posvećena borbi s bikovima: slike, skulpture, rezbarije, karamika. Nakon Pariza, izložba će se preseliti u Bayonne (jug Francuske) i Barcelonu. Za to vrijeme Kunsthalle iz Muenchena se zanima za "Picassa, nakon Guernice", a muzej Picasso iz Barcelone za "Tricorne". Do pred samu smrt Picasso je slikao začudnom vitalnošću. Svaka etapa njegove karijere - plavo razdoblje, zatim ružičasto, kubizam - postao je predmetom izložbe, izazivajući ponekad spektakularne obrate u prosuđivanju. Posljednjih deset godina Picasso je bio pod sumnjama, optuživan čak i za potpunu senilnost te da je, za svoje godine neprilično, opčinjen seksom. Međunaslov: Uvijek sigurna vrijednost "Picassova umjetnost prestaje biti nezaobilaznom", izjavio je 1966. godine kritičar Clement Greenberg, dok je svijet umjetnosti davao prednost nasljednicima Marcela Duchampa i "konceptualistima". Godine 1988. izložba u Centre Pompidou pod nazivom "Posljednji Picasso", s djelima nastalim od 1953.-1973. godine, s pravom je bila tako nazvana. Tu se uzdiže potpuna sloboda slikarstva, ponovo pronađeni lirizam slike. Tvorac je ostavio novi testament, on nije više samo autor "Gospođica iz Avignona" i "Guernice". Onima koji su mislili da poznaju cjelokupno Picassovo djelo, ta izložba nenadano otkriva neznanu inspiraciju koju je cjelina djela progutala. U Parizu u Grand Palaisu u jesen 1992. godine publika je otkrila neočekivan stil, mrtvu prirodu. Dok se nižu te privremene postave, dotle stalne izložbe francuskih muzeja nisu nikada bile tako bogate Piccasovim djelima. Picasso je ustvari jedini umjetnik koji je izručio toliko djela mehanizmom nazvanim "odšteta" koji omogućava njegovim nasljednicima namirivanje prava nasljedstva umjetničkim djelima. Nakon umjetnikove smrti, jedna odšteta 1979. godine omogućila je otvaranje muzeja Picasso u Hotel Sale u Parizu. Samoubojstvo Jacqueline Picasso 15. listopada 1986. godine pokrenulo je drugu odštetu, a djela su onda 1990. godine podijeljena između Pariza i pokrajina. Taj način nabavljanja odgovara muzejima, jer vrijednost Picassa nije prestajala rasti tijekom svih tih godina. Devetog svibnja 1989. godine jedan autoportret, "Yo Picasso" prodan je u New Yorku za 47,85 milijuna dolara, a 30. studenog iste godine "Les Noces de Pierrette" za 315 milijuna francuskih franaka u Parizu. Čak i na klonulom tržištu Picasso ima vrijednost koja je uvijek sigurna a prihvaćenost njegova cjelokupnog djela osigurava mu neograničenu slavu. (Hina) br 142333 MET apr 93

(Hina) br

An unhandled error has occurred. Reload 🗙