TOKIO, 22.listopada (Reuter/Hina) - Mnogim japanskim elektronskim
poduzećima sve je teže prodati više televizora, video-uređaja i
CD-gramofona, pa će stoga mnogi od njih ove godine zabilježiti
dvoznamenkasti pad dobiti.
Japanski tržišni analitičari tvrde da već skoro svako domaćinstvo
ima takve uređaje, a ove godine nema ni dovoljno inovativnih
proizvoda zbog kojih bi kupci odustali od svojih starih uređaja.
Pad dobiti za ovu poslovnu godinu, koja završava u ožujku 1992. godini,
iznosit će vjerojatno 12 do 15 posto.
Dva japanska giganta elektronske industrije još će duže vrijeme
financijski osjećati nedavnu kupovinu američkih zabavnih
kompanija. "Matsušita", najveći proizvođač elektronskih uređaja
na svijetu, kupio je lani u studenom za 6,1 milijardi US dolara
američku kompaniju MCA, dok je "Sony" još 1989. godine za 3.4 milijarde US
dolara kupio "Columbia Pictures".
Promatrači drže da će proći još neko vrijeme dok će "Matsušita" i
"Sony" iz svojih američkih poduzeća izvuči odgovarajuću dobit. U
poslovnoj godini 1990/91 ova dva japanska poduzeća ostvarila su
skoro jednu trećinu svojih prihoda iz prodaje na inozemnim
tržištima.
JVC bilježi u ovoj godini pad dobiti od 27,6 posto, "Pioneer"
16,2 posto, dok će "Sharp", čiji se bežični telefoni i
LCD-prikazi dobro prodaju, ostvariti tek 2,2 posto porasta dobiti.
Oživljavanje tržišta očekuje se tek tijekom 1992. godine kada će "Matsušita"
plasirati zajedno s nizozemskim "Phiplipsom" digitalnu kompaktnu
kazetu, a "Sony" još manji i bolji CD-gramofon.
Japnaska poduzeća polažu velike nade u Olipmijske igre 1992.godine u
Barceloni koje bi mogle doprinijeti porastu potražnje za
televizorima i video-rekorderima.
(Hina) sj
221000 MET oct 91
(Hina) sj