WASHINGTON, 1. svibnja (AFP/Hina) - Suočena sa izuzetnim porastom
troškova proizvodnje novih filmnva, američka filmska industrija ponovo
otkriva šarm starih filmova. Velike producentske kuće, koje su nedavno
ponovo pustile u distribuciju u SAD-u filmove "Spartak" i "Građanin
Kane" ne nadaju se samo prestižu već i znatnim prihodima.
"Već se dvije ili tri godine primjećuje takva tendencija u
Hollywoodu. Kompanije su shvatile da jedan ne baš zanemarivi dio
publike više voli pogledati neke klasike na velikom ekranu nego na
televiziji ili videu. "To tržište nas zanima, objašnjava Ann
Schaeffer, zadužena za odnose s javnošću u "Universal Picturesu" u Los
Angelesu.
Ta je kompanija ponovo pustila u distribuciju "Spartaka", jedan od
najskupljih filmova u povijesti, za koji je redatelj Stanley Kubrick
dobio četiri Oskara 1960. godŤne. Ponovo montiran iz brojnih kopija -
originalna kopija je bila neupotrebljiva - film se počeo prikazivati u
dvoranama u 70 milimetarskoj verziji, duži za 15 minuta od originalne
verzije.
Producentskoj kući "Turner Entertainment Companv" iz Atlante bilo je
dovoljno 35.000 dolara za "lifting" "Građanina Kanea", remek-djela
redatelja i glumca Orsona Wellesa iz 1941. godine. "Radili smo na
gustoći filmske vrpce služeći se jednom kopijom, budući da je filmska
vrpca iz tog razdoblja izgubljena u požaru 1970. godine", objašnjava
potpredsjednik službe za film te kompanije. "Što se tiče zvuka, još
imamo originalnu vrpcu. Sveukupno smo napravili 14 novih kopija, koje
je u zemlji distribuirao "Paramount Pictures", prilikom 50. godišnjice
premijere filma", dodao je on.
"Turner Entertainment" posjeduje prava prikazivanja brojnih filmova
"Warner Brothersa" kao i američka prava "RKO-a", bivše producentske
kuće Orsona Wellesa.
Godine 1989. tvrtka je u SAD-u ponovo prikazala film "Prohujalo s
vihorom" i "Čarobnjak iz Oza", dva klasika Victora Fleminga iz 1939.
godine koje je držala pohranjene u svojoj kinoteci. To ju je koštalo
manje od milijun dolara. S druge strane, time je omogućena prodaja
više od tri milijuna video kazeta i ostvaren profit od 17 milijuna.
Prije tri godine "Columbia" je pustila u distribuciju "dugu" verziju
"Laurencea od Arabije" Davida Leana iz 1962. godine. Uloženih 600.000
dolara donijelo je 2 milijuna prihoda.
Ta obnovljena prikazivanja su većinom programirana između početka
veljače i kraja svibnja, razdoblja koje se smatra "mrtvom sezonom" u
kinematografskoj godini. "Ne smijemo konkurirati velikim holivudskim
produkcijama, koje se obično počinju prikazivati početkom ljeta",
objašnjava Dick May.
Iako velike producentske kuće ni pod koju cijenu ne žele otkriti
klasike koje namjeravaju uskoro pustiti u prikazivanje, američki
specijaliziirani listovi vjeruje da će to biti "Gospodin Smith ide u
Senat" Franka Capre iz 1939. godine i mitska "Casablanca" Michaela
Curtiza iz 1943. godine...."Play it again Sam!"
(Hina) mm
010000 MET may 91
(Hina) mm