FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

AMERIČKA FILMSKA INDUSTRIJA PONOVO OTKRIVA ŠARM STARIH FILMOVA

Autor:
WASHINGTON, 1. svibnja (AFP/Hina) - Suočena sa izuzetnim porastom troškova proizvodnje novih filmnva, američka filmska industrija ponovo otkriva šarm starih filmova. Velike producentske kuće, koje su nedavno ponovo pustile u distribuciju u SAD-u filmove "Spartak" i "Građanin Kane" ne nadaju se samo prestižu već i znatnim prihodima. "Već se dvije ili tri godine primjećuje takva tendencija u Hollywoodu. Kompanije su shvatile da jedan ne baš zanemarivi dio publike više voli pogledati neke klasike na velikom ekranu nego na televiziji ili videu. "To tržište nas zanima, objašnjava Ann Schaeffer, zadužena za odnose s javnošću u "Universal Picturesu" u Los Angelesu. Ta je kompanija ponovo pustila u distribuciju "Spartaka", jedan od najskupljih filmova u povijesti, za koji je redatelj Stanley Kubrick dobio četiri Oskara 1960. godŤne. Ponovo montiran iz brojnih kopija - originalna kopija je bila neupotrebljiva - film se počeo prikazivati u dvoranama u 70 milimetarskoj verziji, duži za 15 minuta od originalne verzije. Producentskoj kući "Turner Entertainment Companv" iz Atlante bilo je dovoljno 35.000 dolara za "lifting" "Građanina Kanea", remek-djela redatelja i glumca Orsona Wellesa iz 1941. godine. "Radili smo na gustoći filmske vrpce služeći se jednom kopijom, budući da je filmska vrpca iz tog razdoblja izgubljena u požaru 1970. godine", objašnjava potpredsjednik službe za film te kompanije. "Što se tiče zvuka, još imamo originalnu vrpcu. Sveukupno smo napravili 14 novih kopija, koje je u zemlji distribuirao "Paramount Pictures", prilikom 50. godišnjice premijere filma", dodao je on. "Turner Entertainment" posjeduje prava prikazivanja brojnih filmova "Warner Brothersa" kao i američka prava "RKO-a", bivše producentske kuće Orsona Wellesa. Godine 1989. tvrtka je u SAD-u ponovo prikazala film "Prohujalo s vihorom" i "Čarobnjak iz Oza", dva klasika Victora Fleminga iz 1939. godine koje je držala pohranjene u svojoj kinoteci. To ju je koštalo manje od milijun dolara. S druge strane, time je omogućena prodaja više od tri milijuna video kazeta i ostvaren profit od 17 milijuna. Prije tri godine "Columbia" je pustila u distribuciju "dugu" verziju "Laurencea od Arabije" Davida Leana iz 1962. godine. Uloženih 600.000 dolara donijelo je 2 milijuna prihoda. Ta obnovljena prikazivanja su većinom programirana između početka veljače i kraja svibnja, razdoblja koje se smatra "mrtvom sezonom" u kinematografskoj godini. "Ne smijemo konkurirati velikim holivudskim produkcijama, koje se obično počinju prikazivati početkom ljeta", objašnjava Dick May. Iako velike producentske kuće ni pod koju cijenu ne žele otkriti klasike koje namjeravaju uskoro pustiti u prikazivanje, američki specijaliziirani listovi vjeruje da će to biti "Gospodin Smith ide u Senat" Franka Capre iz 1939. godine i mitska "Casablanca" Michaela Curtiza iz 1943. godine...."Play it again Sam!" (Hina) mm 010000 MET may 91

(Hina) mm

An unhandled error has occurred. Reload 🗙