GERMANTOWN, 16. ožujka CAFP./Hina) - Melissa, Matthew i Ryan su
susjedi u Germantownu (Maryland) gradu 50 kilometara od
Washingtona, a zajedničko im je to što im je majka profesor, a
vlastita kuća škola.
To nije jedinstven slučaj u SAD-u gdje roditelji sve više
pribjegavaju toj formuli, bilo zato što su razočarani
kvalitetom općeg obrazovanja, a nemaju sredstava za plaćanje
privatne škole ili što smatraju da njihova djeca imaju posebne
potrebe.
Uskoro će biti 500.000 malih Amerikanaca (nasuprot 46,2
milijuna u javnim školama) koji će tako pohadati osnovnu ili
srednju školu, dok ih je prije 5 godina bilo 100.000, a
10.000 sedamdesetih godina.
Takav izbor je legalan u svim državama, a samo Iowa zahtijeva
da roditelji-učitelji imaju pedagošku diplomu.
U Merylandu zakoni predviđaju da roditelji trebaju predložiti
svoj "edukativni plan" predstavnicima školskih vlasti koji
takoder kontroliraju rad djece.
Posljednju formulu je Susan Landry izabrala za svoje
djevojčice Heather i Melissu. Jedna od prostorija njezinog
stana pretvorena je u učionicu s kompjutorom, obrazovnim
igrama, dok anatomski crteži i zemljopisne karte vise pn
zidovima, kolekcije obrazovnih časopisa se gomilaju u
biblioteci.
(Hina - nastavlja se)
14. ŠKOLA...(2)
Organizacija "Home Study International" nadzire rad, savjetuje
te obrazovne napore, ispravlja neke zadaće za su od 300
dolara godišnje. Utemeljena u Silver Springu (Maryland) ona je
udružena s Adventističkom crkvom sedmog dana, ali 35 posto
njezinih učenika od 3000 u SAD-u (5.000 u svijetu) ne pripada
toj vjeri.
Susan Landry je, npr., Mormonka. Bez sveučilišnog obrazovanja,
ali porijeklom iz učiteljske obitelji, ona tvrd.i da ju je
činjenica što obrazuje svoju djecu natjerala na studiranje. S 9
godina njezina prva kći se vratila javnom obrazovanju jer
"treba imati dosta prijatelja", ali s jednom godinom prednosti
u programu.
Melissa, 6 godina,je sretna što je napustila učionicu, jer je
bila hendikepirana zbog malog problema sa sluhom a profesori su
se žalili na nju. "U četiri mjeseca sam je naučila čitati",.
hvali se Susan.
Ona je toliko zadovoljna tim sistemom da je nagovorila svoje
dvije susjede da slijede njezin put. Ali zbog veličine zadatka,
Sheilagh Lio to radi samo s jednim od svoje četvero djece, dok
Mannette, majka troje djece, namjerava ići samo do kraja
osnovnog obrazovanja.
Ističući čak i ako su škole iz njihovog područja dobre s
obrazovnog stajališta, one se plaše "lošeg primjera" ciljajući
na probleme droge i prerane seksualnosti.
U predgradu Baltimorea (Maryland), Cheryl Smith je još žešća
pristalica ove formule. Svoju djecu Davida C10) i Heather
(12 godina) namjerava tako obrazovati do kraja srednje škole,
(Hina - nastavlja se)
14. ŠKOLA...(3)
jer smatra da bi na taj način mogli bolje "razviti svoie
posebne talente"
"Nema boljih profesora od roditelja", kaže ona, ističući da je
ona "potpuno oduševljena" tom djelatnošdu: njezina djeca se
čine zadovoljna jer imaju prijatelje u zabavnim klubovima i u
susiedstvu.
Obrazovne vlasti ne gledaju loše na tu vrstu konkurenciie
"škole u kući", premda se neki boie društvenog izoliranja
djeteta. Rrthur Nimetz, jedan od odgovornih za područie
Montgomerva, kojem pripada Germantown, izjavljuje da su
programi nekih roditelja "izuzetni" s dobrim korištenjem muzeja
i televiziiskih programa.
(Hina)
160000 MET mar 91
(Hina)