FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SUSRET HRVATSKIH I MUSLIMANSKIH INTELEKTUALACA

Autor:
ZAGREB, 10. veljače (Hina) - U protekla dva dana u Zagrebu je na poziv hrvatskog ministra za znanost dr. Osmana Muftića boravila skupina muslimanskih intelektualaca iz Bosne i Hercegovine da započnu krug razgovora s hrvatskim intelektualcima na temu međunacionalnih i međukulturnih odnosa. Taj susret je prireden nakon što je srpski akademik Dobrica Ćosić na razgovor sa srpskim intelektualcima pozvao muslimanske intelektualce, koji su ipak odlučili početi razgovore prvo s hrvatskim intelektualcima. Dr. Rusmir Mahmutćehajić, dr. Esad Duraković, akademik Atif Purivatra, dr. Hasan Sušiž i Mustafa Mujagić, u petak su posjetili Islamski centar gdje je predsjednik Kulturnog društva Muslimana "Preporod" dr. Muhsin Rizvić održao predavanje o povijesti i novom osnutku "'Preporoda" u Sarajevu, najavivši prerastanje toga društva, odmah nakon nasljedivanja "Preporodove" imovine, u Maticu muslimansku. Na sastanku s predstavnicima Inicijativnog odbora Kulturnog društva Muslimana u Zagrebu, koji su ih izvijestili o pripremama za osnivačku skupštinu uoči Ramazana 16. ožujka, potvrdena je programska i sadržajna podudarnost statuta obaju društava. Gosti su inzistirali na tome da i zagrebačko društvo ponese ime "Preporoda", priznavajuži tako sarajevsko središte kao matično, što od domaćina nije prihvačeno. Zbog toga su gosti odbili proširiti delegaciju zagrebačkim Muslimanima, težeći, prema tumačenju dr. Mahmutćehajida, uspostavljanju Sarajeva kao "nacionalnog i prirodnog središta Muslimana". (Hina - nastavlja se) 8. SUSRET ... (2) Na jučerašnjem sastanku s hrvatskom delegacijom, koju je predvodio akademik Dalibor Brozović, a tvorili su je, uz dr. Osmana Muftića, Tomislav Ladan, Antun Vrdoljak, Dražen Budiša, Daniel Bučan, dr. Marijan Šunjić i dr. Zvonko Lerotić, dr. Muhsin Rizvić je govorio o procesu konstituiranja muslimanske književnosti kao nacionalne, i o različitim atribuiranjima muslimanskih književnika. Dr. Mahmutšehajić je izvijestio o aktualnim gibanjima u muslimanskom narodu upućujući i na iskrivljeno opisivanje islamske civilizacije i kulture Muslimana u obrazovnom sustavu, jer se te vrijednosti ne proučavaju ni na jednoj katedri u Hrvatskoj. Dr. Duraković se pozvao na rezoluciju muslimaskih inteleltualaca 84, poštivanje koje je preduvjet za razgovor. Jedan od predstavnika hrvatske inteligencije D. Budiša istaknuo je sljedeće točke sporazuma: jednakovrijednost vjerskih i kulturno-civilizacijskih stavova, potpora s hrvatske strane bosanskohercegovačkom suverenitetu i puno poštivanje muslimanskoga nacionalnog identiteta. Zamolio je da se Hrvatima ne zamjera na prisvajanjţ muslimanskih vrednota koje su, zahvaljujući hrvatskoj gostoljubivosti, nastale u okrilju hrvatske kulture, iako navlastito pripadaju muslimanskoj kulturi, i da se s muslimanske strane ne vrši pritisak na muslimane koji se osjećaju Hrvatima. Akademik Brozović je opisao američko-židovsku i paneuropsku antiislamsku kampanju, u kojoj Hrvati uopće ne sudjeluju, jer negativni primjeri dolaze samo iz primitivnih sredina, istaknuvši da hrvatski znanstvenici jednako zanemaruju i hrvatsku bosansku komponentu. Daniel Bučan se uključio u raspravu o zanemarivanju islamistike i orijentalistike (Hina - nastavlja se) 8. SUSRET .... (3) tvrdnjom kako vlastodršcima u Hrvatskoj nikad nije bilo u interesu da se ostvari suradnja i povjerenje izmedu hrvatskoga i muslimanskoga naroda, jer hrvatska orijentalistika ne bi protiv muslimana politički instrumentalizirala džihad i islamski fundamentalizam. Drugi dio razgovora, u koji su se uključili i Muhamed Huković, Mustafa Imamovič i Tomislav Durbešić, označen je upozorenjem dr. Lerotića na protuslovnost u zahtjevu iz Rezolucije 84, za priznavanjem suvereniteta Muslimanima u Bosni i Hercegovini, zbog takoder jasno izražena stava da izvorni suverenitet ne pripada Bosni i Hercegovini, nego Jugoslaviji kao njezinoj pretpostavci. T. Ladan je odredio "Jugoslaviju" kao "poznu naljepnicu na jednakovrijedne kulturno-historijske činjenice". Muslimanska je strana, u prilozima H. Sušića i A. Purivatre, bila vrlo odlučna u podršci Jugoslaviji, istodobno se nadajući da še Muslimani u novom jugoslavenskom dogovoru steći ravnopravnost i afirmaciju. Dr. Rusmir Mahmutčehajić takoder drži da taj stav sarajevskih intelektualaca Muslimana osigurava "zaštitu i razvitak muslimanskog naroda u cjelini" misleči na brojnu muslimansku dijasporu u cijeloj Jugoslaviji (Sandžak, Slovenija), ali i svijeta (Turska, Njemačka, Austrija, Australija). Cjelodnevni su razgovori protekli ţu potpunu poštivanju svih iznesenih mišljenja, u svijesti o zajedničkim ciljevima, a dogovoren je i uzvratni susret u Sarajevu. (Hina) 100000 MET feb 91

(Hina)

An unhandled error has occurred. Reload 🗙