FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SAVJETOVANJE O FRANŠIZAMA NA ZAGREBAČKOM VELESAJMU

Autor:
ZAGREB, 18. studenoga (Hina) - U sklopu triju međunarodnih specijaliziranih priredbi Trade, Turistinvest i Franex, koje se od danas održavaju na Zagrebačkom velesajmu pod nazivom TTIF, održana je i prva međunarodna izložba poslovnih mogućnosti i franšiza. O značaju franšiza i mogućnosti njihove primjene u Hrvatskoj na današnjem su savjetovanju govorili Richard A. Beuzekom s Franchize consulting services iz Arizone, SAD te prof. dr. Deša Mlikotin-Tomić s Ekonomskog fakulteta u Zagrebu. Franšiza se uspješno primijenjuje u svjetskoj poslovnoj praksi, a najpoznatiji primjeri su lanci ugostiteljskih radnji kao što su McDonald, Nord See, te hoteli Hilton, Intercontinental, Holiday Inn kao i trgovačkih radnji npr. Benettona. Radi se o ugovorima između velikih proizvođača ili poduzeća koji su razvili određeni tip usluge i malih poduzeća - poduzetnika, koja se koriste svim prednostima i prestižem velikih, ali su istodobno samostalni poduzetnici, čulo se tom prigodom. Osnovno obilježje ugovornog odnosa između davatelja franšize i primatelja jest da se radi o dva samostalna poduzeća od kojih svaki nastupa na tržištu prema trećem u svoje ime i za svoj račun, odgovara za svoje obveze do stečaja i nema nikakvih međusobnih odnosa partnerstva ili zajedničkih ulaganja odnosno snošenje rizika poslovanja. Pravilo je da s jedne strane davatelj franšize ustupa pravo korištenja franšize velikom broju primatelja, koji prodaju robu i daju usluge na jednoobrazan način. Primjerice, vlasnička struktura imperija McDonalda od 80 tisuća prodajnih jedinica je takva da je tek 25 posto poslovnih jedinica vlasništvo McDonalda, osam posto mješovito vlasništvo, dok je čak 67 posto vlasništvo brojnih malih poduzetnika, vlasnika samo jednog restorana. (Hina)ds 181751 MET nov 92

(Hina)ds

An unhandled error has occurred. Reload 🗙