ZAGREB, 27. listopada (Hina) - Težak financijski položaj Hrvatske
elektroprivrede ugrožava uredno poslovanje, a time i redovnu opskrbu
potrošača električnom energijom. Među uzrocima takvog stanja je i
nepravodobno podmirivanje računa za potrošenu električnu energiju jednog
dijela potrošača. Stoga su Vlada Republike Hrvatske i HEP donijele,
odnosno počele primjenjivati mjere kojima će se poboljšati naplata
električne energije, priopćila je Služba za informiranje i javnost HEP-a.
Vlada RH izmijenila je Opće uvjete isporuke električne energije propisavši
rok od osam dana za plaćanje računa za potrošenu električnu energiju,
umjesto dosadašnjih 15 dana od dana utvrđivanja obračunskih veličina.
HEP će od svih potrošača koji kasne s plaćanjem računa zahtijevati da
unaprijed plate račun za dvomjesečnu potrošnju električne energije ili će
biti prisiljna da iskopča takve potrošače te da im obustavi isporuku
električne energije.
Potrošačima koji budu iskopčani zbog neredovitog plaćanja, HEP će
nastaviti isporučivati električnu energiju tek kada podmire sve obveze -
račun za dvomjesečnu potrošnju unaprijed, te troškove iskopčanja i
ukopčanja koji prema cjeniku HEP-a trenutačno iznose 4.590 HRD.
Takav postupak prema neredovitim platišama primjenjuje se u brojnim
razvijenim zemljama, a predviđen je i Općim uvjetima isporuke električne
energije u Hrvatskoj. Do sada se rijetko pribjegavalo takvim mjerama ali
će ih distribucijska područja HEP-a ubuduće redovito primjenjivati - dodaje
se u priopćenju Službe za informiranje i javnost HEP-a.
(Hina) sj
271710 MET oct 92
(Hina) sj