SPLIT, 18. lipnja (Hina) - Prometna izoliranost Splita i cijele južne
Hrvatske od kontinentalnog dijela zemlje koja je, prema riječima
predsjednika splitske vlade inž. Zvonimira Puljića, kao gospodarski
problem bila izražena i prije domovinskog rata, a sada je kulminirala, bila
je tema današnjeg radnog sastanka u Splitu ministra prometa i veza Josipa
Božićevića sa stručnjacima poduzeća "Hrvatske ceste", predsjednicima
Izvršnih vijeća Splita, Solina i Kaštela, te saborskim zastupnicima iz ovog
djela Hrvatske.
Prema riječima ministra Božičevića trajektna dionica otoka Paga, kao
jedina poveznica kopnene i primorske Hrvatske, apsolutno je nedostatna, te
je za izgradnju Masleničkog mosta već raspisan natječaj, a za samu
izgradnju je predviđen rok od 6 do 12 mjeseci. U međuvremenu će se, čim to
ratne prilike dopuste, postaviti za samo desetak dana privremeni pontonski
most.
Što se željezničke povezanosti tiče, ministar Božićević je rekao da će
Knin biti tek usputna željeznička postaja, dok će Split postati središnji
željeznički čvor za ovaj dio Hrvatske. Božičević je naglasio važnost
izgradnje prometnog pravca, koji će ići uz grad Knin, ali ne kroz Knin.
Poduzimaju se sve mjere da se krene sa izgradnjom Jadranske magistrale i
upravo se ulažu napori da se putem koncesije ili na drugi način osigura
izgradnju dionice Prgomet - Šibenik - Zadar, rekao je Božičević, koji je
također istaknuo da ministarstvo prometa i veza trenutno ulaže velike
napore da Hrvatska ne bude zaobiđena u pokušajima iz Slovenije u izgradnji
prometnica za Mađarsku. Kako je rečeno, na splitskom području najvažnije
je dovršenje gradske zaobilaznice i ceste Solin - Klis, za što je potrebno
osigurati još 43 milijuna dolara.
Ministar Božičević je tokom posjete južnoj Hrvatskoj jučer boravio na
Lastovu i Visu, gdje je sa općinskim čelnicima razgovarao o stanju i
mogućnostima poboljšanja prometnih veza otoka sa kopnom.
(Hina)ds
181833 MET jun 92
(Hina)ds