NEW YORK, 14. svibnja (Reuter/Hina) - "Bonvivan", "sofisticirani poslovni
čovjek", "pomodar", "situirani građanin", "konzervativac" i "štediša" nisu
likovi iz nekog suvremenog moraliteta nego kategorije u koje "American
Express" razvrstava svojih 20 milijuna klijenata nakon što je detaljno
proučio njihove potrošačke navike.
Takva sklonost kategorizaciji nije se svidjela javnom tužitelju američke
savezne države New York koji je rekao da "kreditne kompanije nemaju pravo
potajno analizirati potrošačke navike i životni stil svojih klijenata kako
bi zadovoljile apetite trgovaca koji nastoje povećati prodaju" i presudio
da kompanija mora eksplicitno upozoriti svoje klijente da se njihova
potrošnja statistički prati te omogućiti onima koji to žele da budu
izuzeti iz programa raščlambe potrošnje.
Javni tužitelj je dodao da je "American Express" o rezultatima svojih
raščlambi obavještavao velike lance robnih kuća te da je s njima dijelio
dobit do koje su ove došle zahvaljujući detaljnim informacijama o potrošačkim
navikama klijenata "American Expressa".
Sporazum sa "American Expressom", po kojem se kompanija obvezala da će
analizirati potrošnju samo onih klijenata koji na to pristanu, tužitelj
Robert Abrams je nazvao "velikim korakom u borbi za privatnost potrošača".
(Hina) do
140912 MET may 92
(Hina) do