TOKYO, 18. travnja (Reuter/Hina) - Japanci, tradicionalno orijentirani na
pivo, whisky i sake počeli su otkrivati čari vina, tvrde analitičari lanca
robnih kuća Suntory. Iako je japanska potrošnja vina od 1,4 butelje na
godinu još uvijek zanemarivo mala u usporedbi sa 96 butelja u Italiji i 99
u Francuskoj, Japanci sada piju tri puta više vina nego prije deset godina,
a potrošnja i dalje raste.
Japanski vinopije najradije kupuju španjolska i francuska vina dok vina
njihovih "susjeda" Australaca, Novozelanđana i Kalifornijaca uživaju znatno
slabiji ugled. No, stare se navike teško mijenjaju pa se japanski trgovci
vinima suočavaju sa nekim neobičnim problemima. Japanci, naviknuti na
potrošnju piva, tuže se da su im butelje od 7,5 dcl prevelike jer ih ne
mogu popiti odjednom pa su trgovci vinima morali ponuditi boce od 5 dcl i 2
dcl. Osim toga, boce su počeli označavati etiketama na japanskom koje daju
detaljan opis i podrijetlo vina.
Ohrabreni procjenama po kojima će potrošnja vina u Japanu dugoročno
narasti na pet litara godišnje, trgovci vinima nastoje Japancima objasniti
da vino nije luksuzno piće koje se konzumira samo u svečanim prigodama te
da i jeftinije vino može biti poželjan dodatak obiteljskom ručku.
(Hina) dh
181441 MET apr 92
(Hina) dh