LONDON, 16. travnja (Reuter/Hina) - Otkako je 1802. godine francuski
inžinjer Albert Mathieu-Favier obznanio svoj projekt po kojem bi se
Francuska i Engleska povezale konjskom željeznicom postavljenom u podvodni
tunel ispod La Manchea osvjetljen svijećama, bilo je mnogo prijedloga za
prometno približavanje Engleske europskom kontinentu. No, dvije stotine
godina stari san proveden je u djelo tek 1985. godine osnivanjem
konzorcija "Eurotunel".
Godine 1985. troškovi izgradnje tunela i njegovog održavanja do 2042.
godine procijenjeni su na 15,5 milijardi američkih dolara, no listopada
1991. godine ocijenjeno je da će samo izgradnja i održavanje do 1996.
godine iznositi najmanje 14 milijardi dolara. Odgođen je i datum otvaranja
tunela. Umjesto 15. lipnja 1993. tunel će biti otvoren koncem 1993. a
redovita željeznička veza između Francuske i Engleske bit će uspostavljena
tek sredinom 1994.
Izgradnju tunela otežava i spor između konzorcija "Eurotunel" i izvođača
radova, anglofrancuskog konzorcija "TransManche-Link". Početkom travnja TML
je zatražio od "Eurotunela" da svoje mjesečne uplate poveća sa 44 milijuna
dolara na 87 milijuna dolara. TLM tvrdi da je "Eurotunel" kriv za
mijenjanje specifikacija i loše gospodarenje sredstvima, a "Eurotunel"
uzvraća da će TLM tužiti Međunarodnoj privrednoj komori EZ zbog povećanja
mjesečnih uplata.
"U zajedničkom je interesu da se obje strane nagode i tako omoguće dotok
kapitala jer će u protivnom tunel postati jama bez dna", komentira ovaj
spor analitičar banke "County Natwest", Mark McVicar.
(Hina) sj
161237 MET apr 92
(Hina) sj