SAN DIEGO, 18. ožujka (Reuter/Hina) - Predstavnici sindikata izazivača i
branitelja složili su se da se i iduće natjecanje za America's Cup jedri
s istom klasom brodova - International America's Cup Class - (IACC).
To je jedna od rijetkih točaka oko koje su se suglasili predstavnici
sindikata izazivača i branitelja na sinoćnjem sastanku u San Diegu eliminirajući
time mogućnost da se na slijedećem America's Cupu ponovo pojave golemi
brodovi ili razne konstrukcije katamarana. Brodovi IACC klase ne smiju
prelaziti dužinu od 75 stopa, odnosno 22,86 metara.
"Prijedlog da se smanje troškovi korištenjem uobičajenih materijala za
gradnju brodova umjesto specijalnih karbonskih vlakana, kao i da se za
gradnju jarbola koristi jeftiniji aluminij, jednoglasno su odbačeni
unatoč činjenice što gradnja prosječnog broda košta od tri do pet
miljuna dolara", izjavio je nakon sastanka tehnički direktor IACC Ken
McAlpine.
Opravdanje predstavnika sindikata bilo je da sama gradnja brodova
predstavlja tek manji dio u troškovima oko cjelokupne kampanje America's
Cupa.
Po riječioma McAalpine sudionici sastanka su se dogovorili da u idućim
regatama America's Cupa zabrane "klizanje" odnosno specijalne navlake
kojima se skrivaju trup, kobilica i ostali podvodni dodaci što
sačinjavaju vitalne elemente broda.
"Sindikati bi se tebali dogovorioti da prije svake regate otkriju i
pokažu svoje kobilice čime bi se u mnogome smanjila napetost i otklonile
potrebu stvaranja tako jakog i mističnog osiguranaja koja se stvaraju
oko baza brodova. Osijećam da bi time u velikoj mjeri smanjili i onako
visoke troškove, a takav potez u znatnoj mjeri bio poboljšao atmosferu i
osigurali javnost natjecanja", rekeo je na kraju Ken McAlpine.
(Hina)
181153 MET mar 92
(Hina)