ZAGREB, 30. ožujka (Hina) - Strukovna grupa za popravak i održavanje
cestovnih motornih vozila pri zagrebačkoj Regionalnoj gospodarskoj komori
založila se na današnjem sastanku za usklađivanje carinskih i poreznih
stopa za uvoz vozila i rezervnih dijelova sa stopama u susjednim državama.
Pritom upozoravaju da u cijeni popravka vozila rad sudjeluju sa sedam
posto, a čak 97 posto otpada na cijenu materijala i porez na promet
proizvoda i usluga. Kako je istaknuto na sjednici, lani je u državnu
blagajnu od poreza i carina na rezervne auto dijelove pristiglo 1,2
milijuna njemačkih maraka.
Trgovci i serviseri vozila drže takvu poreznu i carinsku politiku
nestimulativnom te upozoravaju da vlasnici vozila odustaju od popravka
vozila u Hrvatskoj, a tu im uslugu sve češće pružaju nama susjedne zemlje,
čime dolazi do odljeva kapitala iz Hrvatske, pa se stoga zalažu za
smanjenje carinskih i poreznih stopa. A kako Hrvatska nema vlastite
proizvodnje vozila, sudionici sastanka smatraju da nisu potrebne zaštitne
carinske mjere za njihov uvoz.
Raspravljalo se i o TAS-u d.o.o. Zagreb, koji je registriran uvoznik VW
vozila za Hrvatsku. Sarajevska tvornica automobila se sada nalazi na
okupiranom području te je njihovo predstavništvo u Zagrebu zapravo
predstavništvo srpskog poduzeća, rečeno je na sastanku. TAS ujedno ne
ispunjava obveze iz ugovora s hrvatskim trgovcima vozila, a trenutačno
hrvatske trgovce vozila, u Volkswagenu predstavlja, kako je rečeno,
"nelegitiman predstavnik", član poslovodnog odbora TAS-a Wolfgang Pfeil,
koji prijeti zatvarenjem nekih servisa VW vozila u Hrvatskoj. Kako TAS
d.o.o. Zagreb ne ispunjava ni porezne obveze prema hrvatskoj državi, ta
strukovna grupa predlaže da se izabere novi zastupnik te da se Pfeil
proglasi "nepoželjnom osobom".
(Hina) ds
301355 MET mar 93
(Hina) ds