FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

VLADIN PRIJEDLOG ZAKONA O SUSTAVU DRŽAVNE UPRAVE UPUĆEN SABORU NA PRVO ČITANJE

Autor:
PRVO ČITANJE ZAGREB, 14. ožujka (Hina) - Nadnaslov: Uskoro novi ustroj državne uprave Naslov: Kako će državna uprava upravljati Hrvatskom Podnaslov: Zakonom o sustavu državne uprave cjelovito i sustavno uređuje se oblast državne uprave, povećava njena učinkovitost, utemeljuje pravna država od najniže razine do organa središnje državne uprave, te prenose određeni poslovi na jedinice lokalne samouprave i uprave te na pravne osobe s javnim ovlastima Vlada Republike Hrvatske utvrdila je na posljednjoj sjednici Prijedlog Zakona o sustavu državne uprave te ga uputila hrvatskom Saboru na prvo čitanje. Tim će se zakonom, sukladno odredbama Ustava Republike Hrvatske, cjelovito i sustavno urediti oblast državne uprave, povećati njena učinkovitost, utemeljiti pravna država od najniže razine do organa središnje državne uprave, te prenijeti određeni poslovi na jedinice lokalne samouprave i uprave i na pravne osobe s javnim ovlastima. Ustrojstvo i djelokrug organa državne uprave uskladit će se s odredbama predloženog zakona najkasnije do 31. prosinca ove godine, a posebnim će se zakonima do tog roka urediti nadležnost za obavljanje poslova državne uprave. Zakonom se predlaže jača podređenost poslova lokalne državne uprave središnjim organima državne uprave. Poslovi državne uprave neposredna je provedba zakona i drugih propisa, donošenje propisa i drugih akata za njihovu provedbu, provedba upravnog nadzora te obavljanje drugih upravnih i stručnih poslova. Te poslove obavljaju organi državne uprave, a to su ministarstva, državne upravne organizacije i županijski uredi. Ministarstva i državne upravne organizacije mogu osnivati tijela državne uprave u gradu i općini. Rad organa državne uprave u pravilu je javan, a građani imaju pravo utjecati na njihov rad prijedlozima, predstavkama, pritužbama i slično. Republika Hrvatska nadoknađuje štetu građaninu, pravnoj osobi ili drugoj stranci nastalu nezakonitim ili nepravilnim radom organa državne uprave. Protiv pojedinačnih akata i mjera organa državne uprave donijetih u prvom stupnju jamči se pravo na žalbu, odnosno sudsku zaštitu. Ministri, njihovi zamjenici i predstojnici državnih upravnih organizacija dužnosnici su Republike Hrvatske. U organima državne uprave poslove obavljaju državni službenici, a opće, tehničke i pomoćne poslove namještenici. Pripadnicima etničkih ili nacionalnih zajednica ili manjina osigurava se zastupljenost u organima državne uprave razmjerna njihovoj zastupljenosti u stanovništvu Republike Hrvatske odnosno županije. Hrvatska Vlada nadzire tu zastupljenost i najmanje jednom godišnje o tome izvješćuje Sabor. Vlada usklađuje i nadzire obavljanje poslova državne uprave, a nadzor obavlja i Zastupnički dom Sabora. Sredstva za rad organa državne uprave osiguravaju se u državnom proračunu, dok se sredstva za obavljanje poslova prenijetih na jedinice lokalne samouprave i uprave, odnosno druge pravne osobe osiguravaju u skladu s posebnim zakonom kojim se te ovlasti prenose. Međunaslov: Poslovi državne uprave U okviru neposredne provedbe zakona i drugih propisa, organi državne uprave rješavaju u upravnim stvarima, vode propisane evidencije te obavljaju druge upravne i stručne poslove. U provedbi upravnog nadzora organi državne uprave nadziru izvršavanje zakona i drugih propisa te zakonitost rada i postupanja državnih organa, tijela jedinica lokalne samouprave i uprave, pravnih osoba koje imaju javne ovlasti te drugih pravnih osoba i građana. Nadređeni organi, u provedbi upravnog nadzora nad organima državne uprave, nadziru zakonitost rada i postupanja, rješavanje u upravnim stvarima (instancioni nadzor), djelotvornost, ekonomičnost i svrhovitost rada, kao i svrhovitost unutarnjeg ustrojstva i osposobljenost državnih službenika te odnos službenika i namještenika prema strankama. Ako nadležni organ državne uprave ocijeni da postoje određene nezakonitosti ili nepravilnosti poduzet će mjere, a posebice pokrenuti postupak za utvrđivanje odgovornosti službenika ili namještenika i, kad ocijene da se drugačije ne može izvršiti zakon ili propis, neposredno obaviti poslove iz nadležnosti županijskog ureda. U provedbi inspekcijskog nadzora, inspektori i drugi ovlašteni državni službenici provode izravni uvid u opće i pojedinačne akte, uvjete i način rada pravnih i fizičkih osoba te poduzimaju mjere za usklađivanje stanja i poslovanja sa zakonima i drugim propisima. Inspekcijske poslove u prvom stupnju obavljaju županijski uredi, a u drugom ministarstva koja mogu i neposredno obavljati inspekcijske poslove iz nadležnosti županijskih ureda. Organi državne uprave, također, prate stanje u svojim upravnim područjima i temeljem toga poduzimaju odgovarajuće mjere i radnje i predlažu nadležnim organima i tijelima donošenje akata. Organi državne uprave pripremaju nacrte i prijedloge propisa, izrađuju stručne podloge, pripremaju odgovore na zastupnička pitanja i obavljaju druge stručne poslove za potrebe Sabora, predsjednika Republike i Vlade. Međunaslov: Ustrojstvo državne uprave Državna ministarstva se ustrojavaju za obavljanje poslova državne uprave u upravnim područjima gdje se ti poslovi obavljaju isključivo u organima državne uprave. Poslovi obrane, vanjskih i unutarnjih poslova obavljaju se isključivo u tim organima. Ministarstva se ustrojavaju za obavljanje poslova državne uprave u jednom ili više srodnih upravnih područja, a u ministarstvima ustrojenim za više upravnih područja u pravilu se ustrojavaju upravne organizacije (uprave, zavodi i ravnateljstva) u sastavu ministarstava. Poslovi ministarstva su, među ostalim, neposredna primjena i osiguravanje provedbe zakona i drugih propisa, pripremanje nacrta i prijedloga zakona i drugih propisa, donošenje provedbenih propisa i drugih akata, rješavanje u upravnim stvarima u drugom stupnju i provođenje upravnog nadzora. Ministar predstavlja ministarstvo i upravlja njegovim radom, a posebno provodi utvrđenu politiku Vlade, donosi pravilnike, naredbe, naputke i druge akte za provedbu zakona, nadzire rad upravnih organizacija u sastavu ministarstva, brine o zakonitom i pravodobnom izvršavanju zakona i drugih propisa te poduzima mjere za osiguravanje učinkovitosti u radu. Uprave obavljaju pretežito upravne poslove, zavodi stručno-analitičke, a ravnateljstva određene gospodarske i s njima vezane upravne poslove. Državne uprave, zavodi i ravnateljstva ustrojavaju se kad poslovi zahtijevaju posebno ustrojenu samostalnu službu. Radom tih upravnih organizacija upravlja ravnatelj. Župan je predstavnik državne vlasti na području županije i, među ostalim, brine o provedbi zakona i drugih propisa, nadzire obavljanje poslova uprave u županijskim uredima te usklađuje rad tih ureda. Također, obavlja nadzor nad poslovima prenijetim tijelima jedinica lokalne samouprave i uprave i pravnim osobama. U županiji se bira i podžupan koji zamjenjuje župana. Županijski ured, čijim radom upravlja pročelnik, neposredno provodi zakone i druge propise i osigurava njihovu provedbu, rješava u upravnim stvarima u prvom stupnju, provodi upravni nadzor te prati stanje u upravnim područjima. Na prijedlog župana, Vlada može odrediti mjesta u kojima se osnivaju ispostave županijskih ureda. Za obavljanje poslova državne uprave u županijskim uredima, župan i podžupan odgovorni su Vladi, odnosno nadležnim ministarstvima. Unutarnje ustrojstvo organa državne uprave uređuje se uredbom Vlade. Organi državne uprave dužni su davati građanima i pravnim osobama podatke, obavijesti i upute, pružati im stručnu pomoć u poslovima zbog kojih im se obraćaju, a sa svojim radom dužni su upoznati javnost. (Hina) žb 140806 MET mar 93

(Hina) žb

An unhandled error has occurred. Reload 🗙