FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA

Autor:
Nadnaslov:Šokantan muzej u Los Angelesu, jedinstven u svijetu Naslov: Muzej tolerancije pobjeđuje predrasude Podnaslov:Netipični muzej, potpomognut visokom kompjuterskom tehnologijom, nasrće na svijest posjetitelja sileći ih da se suoče s vlastitim predrasudama Piše: Michael MILLER, Reuter LOS ANGELES - Naziva se Muzejem tolerancije, a u stvari je nasrtaj na svijest, mentalni izazov posjetiocima koji trebaju prosuditi da li su tolerantni i bez predrasuda onoliko koliko misle da su bili prije ulaska u zgradu. To je prvi muzej takve vrste u svijetu, kako po sadržaju tako i po svom agresivnom pristupu publici. On predstavlja realizaciju ideje rabina Marvina Hiera i njegovih kolega iz Centra Simon Wiesental za proučavanje holokausta, koji se nalazi u susjedstvu. Njegova namjera je drska i napadna: napasti ljudske osjećaje i šokirati ih spoznajom da licemjerje, mržnja i predrasude mogu biti pobijeđene jedino tolerancijom. Riječ "muzej" možda nije odgovarajuća, navodi u interviewu Reutersu Hier, dekan i osnivač Centra Simon Wiesental u Los Angelesu. "To definitivno nije tipični muzej. Ali je svakako muzej sadašnjice koji govori o prošlosti", kaže Hier. Svojom čarolijom visoke tehnologije i snažnim oslanjanjem na kompjutersku tehnologiju, od strane kritičara opisan je kao nešto između Sveučilišta Yeshiva i Disneylanda. Hiera to puno ne smeta. "Želimo dovesti što je više moguće ljudi, posebice mladih",navodi on. "Pogledajte prosječni muzej u kojem ljudi samo prolaze mimo izložaka u stvari ih ne proučavajući. To su interesantni predmeti i ništa više. Mi ovdje nastojimo reći: 'gledaj, stani, slušaj, uči i misli'", objašnjava. Međunaslov: Oči u oči sa samim sobom Obilazak "Tolerancentera", kako se zove glavna postava muzeja, počinje nizom od 10 televizijskih ekrana postavljenih tako da formiraju oblik čovjeka koji predstavlja "Domaćeg provokatora". "Zašto nitko nije tako slobodouman kao mi?", pitaju posjetitelja. "Ali, naravno, svi mi imamo svoja ograničenja. Kao ti u javnom zahodu, zar ne? A čovjek iza blagajne ne govori engleski. Ti misliš: 'Za Boga miloga, daj nauči jezik, 'oćeš?". A tada, televizijska prikaza kaže: "Ja volim strance. Svi ih volimo". Sa sumnjom već usađenom u vlastiti um,posjetitelji se suočavaju s izborom između dvoja vrata, jednima označenim natpisom "S predrasudama", a drugima "Bez predrasuda". Ova druga su zaključana, onemogućujući ulazak, što je svojevrsni podsjetnik da gotovo svaki posjetitelj ulazi s barem malo predrasuda. Slijedi putovanje kroz audio-vizualne prikaze Holokausta, zatim događaja u Los Angelesu kada je 1991. godine crnog motoristu Rodneya Kinga pretukla policija te nemire u proljeće 1992. godine zbog oslobađajuće presude od strane suda koji ih nije okrivio za napad. Posjetitelji također moraju proći kroz "Galeriju šapata", uski kameni prolaz u kojem ih rasistički i seksualni iskazi napadaju sa svih strana. Potom su pozvani da provjere svoju rasnu i etničku toleranciju u svojevrsnom kompjuterskom kvizu koji im postavlja mnoštvo pitanja uključujući njihove godine, rasu i vjeru kao i njihovo mišljenje o ljudima druge rase. Naposlijetku se na ekranu pojavljuje sažetak elektronske ankete stajališta sudionika. Muzej također nazivaju i Beit Hashoah ili "Kuća Holokausta" i jedan je njegov dio posvećen isključivo dokazima koji potkrepljuju istrebljenje Židova pod Hitlerovom nacističkom Njemačkom. Obilazak završava prolaskom kroz kopiju ulaza u Auschwitz koji vodi do drugih dvaju vrata označenih s natpisom "žene i djeca" i "muškarci". Izabravši bilo koja od njih, ušli ste u kopiju zloglasne plinske komore logora. (Hina) br 121226 MET feb 93

(Hina) br

An unhandled error has occurred. Reload 🗙