„U vrijeme kada si 33 milijuna ljudi u EU-u ne može priuštiti kvalitetan obrok svaki dan, a istovremeno se baca 59 milijuna tona hrane godišnje, doprinos iz proizvođačkog i prodajnog sektora čini razliku”, istaknula je Borzan, organizatorica priznanja "Najdonator".
Konzum je sedmu godinu zaredom dobio nagradu u kategoriji najveće ukupne vrijednosti donacija, doniravši 480 tona hrane u 2023. godini. Vrijednost donacija iznosila 1,65 milijuna eura, odnosno 0,09% godišnjeg prihoda tvrtke.
Nagradu je u ime Konzuma preuzela Mira Kraljić, voditeljica Odjela zaštite okoliša i prirode.
„Ova nagrada je potvrda da dobro radimo u zajednici i da zajednica vjeruje u nas. Upravo zbog tog povjerenja mi imamo potrebu vratiti zajednici” poručila je.
Dukat je prepoznat kao tvrtka s najvećim udjelom donacija u odnosu na prihod. Tvrtka je lani donirala 232 tone hrane, u vrijednosti 663 tisuće eura. Dukatu je to šesta uzastopna takva nagrada.
„Od 2015. donirali smo 1992 tone hrane, dok je ukupna vrijednost naših donacija dosegla 3,8 milijuna eura. A iza brojeva stoje ljudi: 57 tisuća potrebitih kojima smo osigurali 3,2 milijuna mliječnih obroka i petnaestak naših zaposlenika koji im redovito isporučuju donacije”, istaknula je Dukatova voditeljica korporativnih komunikacija Kristina Klarić Rubčić.
U kategoriji mikro, malih i srednjih poduzeća, Sana delikatese su petu godinu zaredom ponijele titulu najdonatora, doniravši hranu u vrijednosti od 9.707 eura. Direktorica Silvija Repić posebno je naglasila važnost sprječavanja bacanja hrane i održivog poslovanja.
„Na ovaj način smo dvostruko ponosni jer, ne samo što smo hranu donirali onima kojima je najpotrebnije, već brinemo i o okolišu. Nadamo se da ćemo svojim primjerom na doniranje potaknuti i druga poduzeća jer veći broj nas malih može napraviti značajan doprinos“, zaključila je.
U Hrvatskoj je 2022. godine bačeno 276.000 tona hrane, od čega je 76% hrane bačeno u kućanstvima, što je porazan podatak, posebno s obzirom na činjenicu koliko hrvatskih građana živi na rubu siromaštva i koliko njih nije u mogućnosti priuštiti si kvalitetan obrok svaki dan.
„Iznimno mi je drago svake godine nagraditi društveno odgovorne kompanije koje prepoznaju da doniranje hrane nije samo čin solidarnosti, već ključna strategija u borbi protiv siromaštva i bacanja hrane“, komentirala je zastupnica Borzan.