Provedena je među 902 ispitanika uključuje 621 klijenta Addiko banke, a 53 posto anketiranih kažu da ih je barem jednom kontaktirao nepoznati izvor radi dobivanja osjetljivih podataka poput PIN-a ili CVV broja kartice.
Gotovo trećina anketiranih je bila žrtva ili poznaje osobu koja je bila žrtva neke financijske prijevare.
Oko 40 posto ispitanih korisnika smatra se vrlo informiranima o vrstama financijskih prijevara, dok je 52 posto upoznato samo s nekim oblicima.
Da uvijek provjerava detalje email adrese s koje su primili sumnjiv upit kaže 59 posto anketiranih, dok tri četvrtine redovito prati svoje bankovne izvode, što je ključna praksa za prepoznavanje sumnjivih transakcija.
Financijske prijevare u digitalnom okruženju postaju sve raširenije i sve ih je teže otkriti, a pojavljuju se u raznim oblicima, poput phishinga, skimminga i spoofinga, kažu u Addiko banci.
"Najvažnija poruka korisnicima bankarskih usluga je da su lozinka i PIN isključivo njihovo vlasništvo i da ih nijedna banka nikada neće tražiti da te podatke pošalju putem e-maila, telefonski ili da ih ažuriraju preko posrednika. Internetskom bankarstvu treba pristupati isključivo putem službene stranice banaka i ne otvarati pozivnice koji dolaze od neprovjerenih izvora", kaže direktor Kontrole rizika, odgovoran i za odjel Operativni rizici i upravljanje prijevarama u Addiko banci Ivan Cvitan.