Projekt je sufinanciran sredstvima Europske unije u sklopu Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021.-2026., a usmjeren je na značajno smanjenje emisija stakleničkih plinova i unapređenje ekoloških standarda u zračnom prometu, a Zračna luka Zadar postala je jedna od prvih zračnih luka u implementaciji takvih tehnologija u Hrvatskoj.
"Napravili smo jedinice za napajanje zrakoplova dok su u mirovanju, nabavili dosta elektroopreme za opsluživanje zrakoplova dok su u Zračnoj luci Zadar, a napravili smo i fotonaponsku elektranu kojom se napajaju i zrakoplovi i oprema koju smo nabavili", izjavio je direktor Zračne luke Zadar.
Državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Josip Bilaver kazao je da je riječ o samo jednom u nizu projekata koji je realiziran na području Zadarske županije - od ulaganja u Luku Zadar, Gaženicu, a ovih bi dana trebala početi obnova željezničke pruge.
"Ulaganja u naše luke doprinose slici Zadarske županije i ovoga dijela Hrvatske tako da možemo biti integrirani ne samo u prometni sustav Republike Hrvatske, nego i u prometni sustav cijele Europske unije", istaknuo je.
Posebni savjetnik predsjednika Vlade RH za ekonomska pitanja Zvonimir Savić naglasio je da je Zračna luka Zadar jedina zračna luka u Europi i Hrvatskoj koja se financira iz Plana oporavka i otpornosti.
"Taj najveći pojedinačni projekt u Zadarskoj županiji u smislu vrijednosti, završen je više od godinu dana prije roka koji smo predvidjeli u trenutačnom Planu oporavka i otpornosti. On značajno doprinosi modernizaciji zračne luke koja je u prvih osam mjeseci ove godine dosegnula promet iz 2023. te koja je treća po visini rasta prometa u Europi", dodao je.
U sklopu konferencije, sudionici su obišli infrastrukturne objekte unutar zračne luke, uključujući novoinstalirane sustave električnog napajanja zrakoplova. Ukupna vrijednost projekta je 16,33 milijuna eura, ukupno je prihvatljivih troškova 12,83 milijuna, od čega je 9,28 milijuna bespovratnih sredstava.