Predsjednik zajednice Marko Pekčec izjavio je da se agencije za zapošljavanje stalno susreću sa gomilom prepreka za koje on smatra da su rješive.
Trebamo utjecati na zakonodavca i službenike kako bismo optimizirali i skratili neke radnje koje se dubliraju ili nepotrebno produljuju, rekao je Pekčec.
Po njemu, ključni problem s kojim se susreću agencije za zapošljavanje je nepredvidljivost trajanja procesa dobivanja viza odnosno radnih dozvola što onemogućuje pravodobno planiranje posrednika i poslodavaca.
Ocjenjuje da su ti rokovi postali "vrlo apstraktni".
"Prije godinu dana pričali smo o tri mjeseca, a sada se to oduljilo na šest mjeseci, kod nekih i do sedam-osam mjeseci, tako da nam je cilj optimizirati te rokove, redoslijed obrađivanja zahtjeva, a želimo riješiti i sve nedoumice u cijelom tom procesu", istaknuo je.
Nema ujednačene prakse
Veliki problem u izdavanju radnih dozvola vidi i u tome što, kako je rekao, lokalni MUP-ovi često funkcioniraju vrlo samostalno što dovodi do manjka ujednačene prakse, konkretno često dva mjesta koja su udaljena 30-ak kilometara donose različite odluke.
"Hrvatska nakon niza godina od iseljeničke postaje i useljenička zemlja. Već ove godine idemo prema 180 tisuća izdanih dozvola", rekao je savjetnik predsjednika Hrvatske gospodarske komore Josip Zaher
Dodao je kako u nekim segmentima gospodarstva već radi značajan postotak stranih radnika, prije svega u građevini, turizmu i logistici. U Hrvatskoj je, kaže, sve više agencija koje prije svega dovode radnike iz udaljenih zemalja poput Filipina, Indije i Pakistana.
Glavna tajnica HGK Marina Rožić kaže da u Hrvatskoj radi puno agencija, ali njihov rad nije do kraja reguliran.
"Potrebne su edukacije i određeni zakonski okvir da bi mogle što bolje djelovati i to ne samo na području Hrvatske već i na području EU-a", istaknula je Rožić.
"Potrebna je digitalizacija kako bismo na vrijeme i u što kraćem roku mogli dobiti radnu snagu", rekla je, dodavši kako se Hrvatska u gotovo svim djelatnostima susreće s manjkom radnika i radnica, pogotovo kvalitetnih.
Kazala je i da nelojalna konkurencija čini puno problema agencijama koje rade po pravilima.