Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković rekao je da je čvor Trinajstići značajan projekt na riječkoj obilaznici.
"U suradnji s Hrvatskim autocestama krenuli smo u projektiranje i realizaciju tog projekta vrijednog oko 5,6 milijuna eura i od danas će taj čvor, nakon dobivenih dozvola, biti u funkciji", rekao je.
Izvijestio je kako se priprema projektna dokumentacija za čvor Miklavija, koji će biti nekoliko kilometara dalje, gdje bi se trebala razvijati poslovna zona. Da bi ta zona mogla raditi i da bi se u njoj mogla realizirati infrastruktura potreban je priključak na postojeću cestu, dodao je.
Govoreći o čvoru Orehovica, vrijednom više od sedam milijuna eura, rekao je da bi taj čvor trebao biti dograđen i proširen za 18 mjeseci.
Paralelno s time Hrvatske autoceste rade i na čvoru Kozala, priprema se dokumentacija, tako da ćemo u sljedećoj godini imati i realizaciju čvora Kozala, dodao je.
Direktor Hrvatskih autocesta Boris Huzjan kazao je da su radovi na čvoru Trinajstići počeli u svibnju 2021., radove je obavio GP Krk te su radovi obavljeni na visokoj razini.
Radove na čvoru Orehovica obavljat će GP Krk i Zagrebmontaža, a rok završetka je 18 mjeseci. Riječ je o važnom interregionalnom čvoru za Rijeku i proširenju koje će povećati sigurnost prometa i osigurati veću protočnost.
Projekt čvora Kozala, vrijedan 8,5 milijuna eura, sada je u fazi projektiranja, kazao je Huzjan i zaključio da će Hrvatske autoceste na području Rijeke uložiti preko 60 milijuna eura te da je riječ o sedam važnih projekata – čvorovima Trinajstići, Orehovica, Kozala, zaštiti od buke, čvorovima Učka i Matulji i spoju na Bina Istru.
Načelnik Matulja Vedran Kinkela istaknuo je da će novi čvor omogućiti bolju povezanost Matulja, Kastva, Rijeke i autoceste te da se u sljedećem mjesecima i godinama očekuje znatno rasterećenje prometa, posebice kada se posve spoji na Istarski ipsilon.
Gradonačelnik Rijeke Marko Filipović ocijenio je da je suradnja s HAC-om i Ministarstvom izuzetno dobra. Dograđeni čvor Orehovica omogućit će novi ulazak iz smjera istoka u Rijeku, sigurnije odvijanje prometa i uključivanje prema Zagrebu te sigurnije uključivanje prema zapadu, kazao je.
Nakon što je izmijenjena prostorno-planska dokumentacija omogućeno je daljnje projektiranje za čvor Kozala te očekujem da će u sljedećoj godini početi radovi, rekao je i naglasio da svi ti projekti svjedoče da je Rijeka i dalje najveće gradilište te je zamolio građane za strpljenje dok radovi traju.