Riječ je o županijama Brodsko-posavskoj, Osječko-baranjskoj, Požeško-slavonskoj, Virovitičko-podravskoj te Vukovarsko-srijemskoj, čije su se turističke zajednice zbog veće snage zajedničkog i strateškog predstavljanja Slavonije kao turističke destinacije na domaćem i stranim tržištima krajem 2019. udružile u Turistički klaster Slavonija.
To neformalno udruživanje pratio je i strateški plan do 2025. za projekte i zajedničke pakete kojima Slavonija želi jače turistički koristiti svoje potencijale, uključujući i nešto više od dvije tisuće turističkih kreveta u raznim vrstama smještaja te drugu infrastrukturu uz raznoliku ponudu na temelju prirodne baštine, enogastronomije, kulture, manifestacija, mogućnostima za rekreaciju, atrakcijama i drugom.
Sve više domaćih i stranih turista prepoznaje takvu ponudu, istaknuli su predstavnici tih županijskih turističkih zajednica na predstavljanju u zagrebačkoj vinoteci Bornstein u četvrtak, naglašavajući i da sve više turista i dolazi u te krajeve, posebice u pred i posezoni, ali i da ih dosta očekuju i tijekom ljeta.
Novi slogan i vizualni identitet se oslanja na takvu ponudu, te, po riječima voditeljice klastera i direktorice Turističke zajednice Osječko-baranjske županije Ivane Jurić, u samo tri riječi asocira na sve što Slavonija nudi.
"Slavonija je puno više od ravnice, prije svega tu su ljudi koji proizvode hranu i pića te načinom života pokazuju vezu ruralnog i urbanog”, poručila je Jurić.
Nove ponude za ljeto
Iza novog promotivnog rješenja i slogana stoji agencija 404, koja je u sve uključila boje zemlje i zlatnih polja, a sve prati i nova ponuda za ljeto koja poziva: "Posjetite Slavoniju već ovoga ljeta”.
U sklopu toga se predlaže posjetiti gradove i mjesta, muzeje, posjetiteljske centre, toplice, parkove prirode i geoparkove i mnoge druge atrakcije u svih tih pet županija.
Iz njihove bogate ponude spomenute su mogućnosti u Požegi, Pleternici s novim Muzejom bećarca, UNESCO-ovom geoparku Papuk, Kući Panonskog mora, Aquaparku Shhhuma u Velikoj, Toplicama Lipik, Plemićkoj ruti koja povezuje dvorce, kurije i moderne centre oko Virovitice, rijekama Savi, Dravi, Dunavu i drugima.
Nove ponude ima i Slavonski Brod sa starom Tvrđom i izletištima, Adrenalinskom šumom u Bebrini i novim hotelom Park u centru grada.
Sve županije nude i usluge na mnogim rančevima, salašima i OPG-ovima.
Tu su i mnoge manifestacije cijele godine poput aktualnog Vinskog mjeseca Osječko-baranjske županije, HeadOnEasta u Osijeku, Đakovačkih vezova i drugih, kao i povijesne atrakcije poput Muzeja Vučedol, iločkog dvorca, Vukovara, novog Adrenalinskog parka Bosut Rokovci-Andrijaševci sa ziplineom i drugo.
Svu su istaknuli i važnost vinske scene u Slavoniji, s naglaskom na graševinu i iločki traminac.
Porast prometa u četiri od pet županija
Po podacima iz eVisitora, u 2022. u Slavoniji je ukupno ostvareno 2,1 posto više noćenja nego rekordne 2019., a dobar trend se nastavio i u prva četiri mjeseca ove godine, u kojima su četiri od pet slavonskih županija imale velike poraste turističkih dolazaka i noćenje u odnosu na 2022. i bolje rezultate nego 2019. godine.
Jedina županija koja je u prva četiri mjeseca ove godine zabilježila nešto manji turistički promet nego lani u isto vrijeme, od 1 posto u dolascima i 3 posto u noćenjima, kao i manji promet od 2019. je Virovitičko-podravska.
Najviše turista i noćenja ove godine do kraja travnja imala je Osječko-baranjska županija, 33 tisuće turista i 69,3 tisuće noćenja, što je 29 i 25 posto više nego lani, i oko deset tisuća noćenja više nego u istom razdoblju 2019.
Najveći pak porast u odnosu na prva četiri mjeseca prošle godine od čak 126 posto u dolascima i od 89 posto u noćenjima ostvaren je u Vukovarsko-srijemskoj županiji sa 30,5 tisuća turista i 48 tisuća noćenja.
Veliki porast dolazaka turista od 59 posto i noćenja od 45 posto bilo je i u Brodsko-posavskoj županiji, koja je prestigla i 2019. za oko sedam tisuća noćenja ili sa 21,6 tisuća u prva četiri mjeseca ove godine.