Voditeljica komunikacija Rimac Grupe Marta Longin kaže za tvrtku u kojoj radi da je to vrh automobilske industrije.
"Pokazujemo koliko daleko tehnologija može ići. Ne radi se o masovnom tržištu već o premium segmentu", kaže Longin.
Rimac Grupa okuplja dvije kompanije: Bugatti Rimac usmjerenu na dizajn, razvoj i proizvodnju hiperautomobila marki Bugatti i Rimac Automobili, te Rimac Technology, usmjerenu na razvoj i proizvodnju tehnologije i komponenti za vozila automobilskih proizvođača. Ima više od dvije tisuće zaposlenih i konsolidirani godišnji prihod od 400 milijuna eura. Više od polovice zaposlenih su inženjeri.
Dioničari su im Porsche sa 20,4 posto, Mate Rimac 23,4 posto, Softbank 13,6 posto, Neurone 10,5 posto, Hyundai osam posto, te drugi investitori sa 24,1 posto.
Grupa je prošle kroz nekoliko uspješnih rundi prikupljanja kapitala te je samo od 2017. godine prikupljeno oko 820 milijuna eura privatnog kapitala u tri kruga financiranja, od investitora kao što su Porsche, Hyundai, KIA, Investindustrial, Softbank i Goldman Sachs.
Dobavljač je dijelova za velike brendove industrije i proizvođač hiperautomobila. Do sada je skupila više od 850 milijuna eura investicija od privatnih investitora iz inozemstva.
Kompanija je u svibnju 2022. godine procijenjena na 2,2 milijarde eura. Ima više od 12 klijenata u auto industriji, a trenutno radi na više od 30 projekata.
Rimac Grupa ima službeno upisanih sedam svjetskih rekorda.
Proizvodna hala kampusa Rimac u Kerestincu trebala bi biti gotova do kraja godine. Površine je 75 tisuća kvadrata, nešto veća od jezgre Dubrovnika. Preko ljeta preselit će neke dijelove proizvodne linije, a do kraja godine trebala bi početi i proizvodnja u kampusu. Nakon što proizvodna hala bude gotova, radit će se i ostale faze kampusa.
Radovi na kampusu započeli su 2021. godine, a proizvodna hala, najvažniji dio kampusa duga je 400, a široka 200 metara.
Rimac kampus koji je trenutno u izgradnji vrijedan više od 200 milijuna eura, na 200.000 kvadrata, koji će također biti dom Rimac Technologya.
Rimac Grupa posluje na osam lokacija: Warwick UK, Berlin, Molsheim Francuska, Sveta Nedelja, Osijek, Split i Zagreb. Vodi računa da sve što može nabavlja u Hrvatskoj. Tako trenutno radi s oko 1.200 domaćih dobavljača.
U preuređenje zgrade na zagrebačkom Jankomiru gdje im je sada proizvodni pogon, uložili su više od sedam milijuna eura.
Svi Bugattiji rasprodani, kao i trećina Nevera
Voditelj Ureda izvršnog direktora Marko Rubičić kazao nam je da su svi Bugattiji rasprodani do 2024. godine, a prošle godine isporučen je 400-ti od 500 Bugattija Chiron.
Rubičić tvrdi da će nasljedniku Chirona biti hibrid, ali će imati Rimac elektrifikaciju. Kompletan je inženjering za nasljednika Chirona u Hrvatskoj.
Poznato je da su se počele isporučivati i prve Nevere kupcima, prvog serijskog auta Rimca.
"To je naša perjanica", kažu u Rimcu. Taj auto razvijen je za globalno tržište, homologiziran je i potpuno je novi hiperautomobil.
Do sada je prodana trećina očekivane proizvodnje Nevere, oko 50 auta. Da bi se zadržala ekskluzivnost proizvoda, izradit će ih se 150. Neveru prodaje 29 dealera iz cijelog svijeta, koji su zaduženi za njegovu promociju i prodaju.
Najviše Nevera prodaje se u Europi i u SAD-u. Početna cijena je dva milijuna eura.
O kakvom se "čudovištu" radi vidimo iz podatka da bi baterija Nevere mogla strujom opskrbljivati 20 kućanstava. Sve na tom automobilu najviše je kvalitete, u njega je ugrađena najsofisticiranija moguća tehnologija i to je tržište prepoznalo, čak i uz enormnu cijenu auta.
"Želimo biti kompanija koja radi najuzbudljivije automobile na svijetu", kaže Longin.
Ovog ljeta predstavljen je prvi proizvod u relativno novoj grupaciji - Bugatti Mistral, koji je rasprodan prije nego što je uopće pokazan javnosti, svih 99 komada.
To pokazuje snagu brenda Bugatti, starog više od 100 godina, koja se s brendom Rimac tek treba ostvariti, smatraju u grupi.
Uskoro očekuju širenje glavnog biznisa Grupe Rimac, proizvodnju baterijskih sustava u velikim serijama.
Kapacitet proizvodnje Rimac Grupe je do 150 auta godišnje (Nevere i Bugattija, od čega će oko 90 biti Bugattiji).
"Želimo raditi projekte, uglavnom baterijskih sustava, od nekoliko desetaka tisuća komada godišnje i za takve radimo serijske linije. Za baterijskim sustavima su i najveće potrebe tržišta", kaže Marta Longin.