ECTAA ili Europsko udruženje putničkih agenata i touroperatora jedno je supotpisnika tog Kodeksa, koji se time odnosi i na članice ECTAA-e, pa tako i na Udrugu hrvatskih putničkih agencija (UHPA) čiji su predstavnici aktivni u radnim tijelima ECTAA-e, koja predstavlja oko 80 000 putničkih agenata i touroperatora u Europi.
"Podaci povezani s turizmom postaju sve važniji i bitan su resurs za poticanje konkurentnosti, inovacija i otvaranja radnih mjesta u sektoru. S obzirom da turizam čini 10 posto BDP-a Europske unije, razvoj podatkovne ekonomije u turizmu na razini EU-a je ključan. Stvaranjem i potvrđivanjem ovog Kodeksa ponašanja, europski dionici postavljaju uvjete za usklađene i operativne alate za razmjenu podataka povezanih s turizmom", naglašavaju iz ECTAA-e.
Određivanjem zajedničkih načela, poput interoperabilnosti, sigurnosti i odgovornosti, Kodeks treba pridonijeti i izgradnji povjerenja između dionika u turizmu te definira i smjernice za dijeljenje podataka, pridonoseći arhitekturi za razmjenu neosobnih podataka na razini EU-a.
Time i dionici u turizmu pokazuju aktivnu uključenost i usklađivanje s ciljevima europske digitalne strategije i tranzicijskog puta za turizam.
Priprema europskog turističkog podatkovnog prostora
"Kodeks ponašanja je sredstvo aktivne razmjene podataka iz turizma i snažan prvi korak prema ciljevima zajedničkog europskog turističkog podatkovnog prostora koji je u pripremi. To je i pravodoban alat za odgovor na nekoliko izazova u pogledu kvalitetnog pristupa, korištenja i dijeljenja podataka te za osiguranje privatnosti i sigurnosti prilikom sortiranja i obrade podataka", prenose iz ECTAA-e.
Naglašavaju i da istodobno taj dokument uspostavlja i jednake uvjete te i javni i privatni sektor ima jednake šanse i prilike za korištenje i razmjenu podataka u turizmu.
Među organizacijama i udruženjima iz europske turističke i industrije putovanja koje su podržale (potpisuju) Kodeks osim ECTAA-e su još i Talijanska udruga za odgovorni turizam (AITR), Međunarodni odbor festivala turističkog filma (CIFFT), Europska nautička industrija (EBI), Europska biciklistička federacija (ECF), udruga Europski povijesni termalni gradovi (EHTTA), Europska LGBTQ+ Travel Alliance (ELTA) i Europska putnička komisija (ETC), u čijem radu aktivno sudjeluje i Hrvatska turistička zajednica (HTZ).
Supotpisnici Kodeksa su i EU udruga "eu travel tech" (predstavlja online posrednike i distributere putovanja) kao i organizacija Europa Nostra, Europska federacija udruga turističkih vodiča (FEG), udruženje Global Business Travel (GBTA) te Europsko udruženja hotela, restorana i kafića (HOTREC), u čijem radu sudjeluje i hrvatska Udruga poslodavaca u hotelijerstvu (UPUH).
Kodeksu se pridružuju i Globalna udruga za industriju atrakcija (IAAPA), Međunarodna organizacija socijalnog turizma (ISTO), Mirabilia mreža, NECSTouR, New Deal Europe, Europska federacija ruralnog turizma ( RURALTOUR ) i Startup Tourism Association.
"Ovo nije ograničavajući popis i svaka europska organizacija aktivna u sektoru turizma može se priključiti i podržati Kodeks ponašanja", poručuju iz ECTAA-e.