Ističu kako trenutno 135 ordinacija obiteljske medicine nema stalnog liječnika već ga prekovremenim radom "pokrivaju“ preostali liječnici koji su i ovako administrativno preopterećeni.
"To znači da jedan doktor istovremeno radi u svojoj i više drugih ordinacija što automatski dovodi do povećanja mogućnost administrativnih pogrešaka. Pogotovo u kontekstu poražavajuće činjenice da su obiteljski doktori preopterećeni brojnom administracijom na koju i otpada veći dio radnog vremena", navodi se u priopćenju..
Ukazuju kako u svakodnevnom radu postoje brojne situacije u kojima doktori, čak i oni iskusni, nisu uvijek u mogućnosti protumačiti pravila HZZO-a i trebaju pomoć stručnih osoba, kako ne bi zakinuli pacijente te plaćali drakonske kazne "zbog netransparentnih pravila".
"Upravo se ovakve situacije često događaju, pogotovo kada je riječ o lijekovima s klauzulom HZZO-a, ortopedskom pomagalu, putnom nalogu i slično".
U KoHOM- u kažu da su više puta apelirali na HZZO da osnuje "helpdesk" na koji bi obiteljski doktori mogli slati upite i odakle bi u primjerenom roku dobivali odgovore.
Također podsjećaju i da već dulje vrijeme od Ministarstva zdravstva i HZZO-a traži da administrativno rasterete obiteljske doktore na način da, za početak, bolnice same rješavaju svoju administraciju (uputnice i lijekove), a HZZO putne naloge, duga bolovanja i participacije.