Predstavljajući taj projekt i njegovu završnicu na konferenciji za medije, njegova voditeljica i ravnateljica Uprave za strateško planiranje, digitalizaciju i EU fondove u MINTS-u Natalija Havidić, kazala je da se projekt provodi od početka 2018., a završava početkom veljače ove godine.
Cilj projekta i svih nastalih elektroničkih usluga je poboljšanje učinkovitosti javnih usluga i komunikacije građana i turističkih subjekata s javnom upravom.
Projekt je financiran s 85 posto iz EU-ovih fondova ili s 4,4 milijuna eura, dok je ukupno vrijedan nešto više od 5,2 milijuna eura. Razliku je pokrio MINTS, kojemu su projektni partneri bili Hrvatska turistička zajednica (HTZ) i TZ Splitsko-dalmatinska županija.
Za pojedine poslove putem javne nabave angažirane su domaće IT tvrtke Infodom, Omega Software (nadogradnja eVisitora, za HTZ) i Span.
"Realizirali smo sve aktivnosti iz projekta i vjerujemo da će to olakšati razne administrativne procese građanima i pravnim osobama koje se bave turizmom, ali i donijeti rasterećenja i uštede jer će ubuduće sva rješenja o obavljanju, registraciji ili promjeni turističke djelatnosti obavljati online. To važi i za zahtjeve koji se još uvijek predaju ručno, u pisarnici MINTS-a ili drugdje, što će se još zaprimati neko vrijeme dok se sustavi potpuno ne uspostave”, istaknula je Havidić i član projektnog tima iz MINTS-a Zlatko Ćović.
Pet usluga u sustavu e-turizam
Tri su nove e usluge za turizam nastale u sklopu tog projekta – TuStart, TuRiznica i TuRegistar, koje su u nadležnosti MINTS-a, a još dvije otprije su u tom procesu nadograđene – eVisitor kao sustav za prijavu i odjavu turista te portal Croatia.hr koji predstavlja hrvatsku turističku ponudu i razne informacije, a obje su u nadležnosti HTZ-a.
TuStart usluga, po riječima Havidić, je za online pokretanje i registriranje ili promjenu turističke djelatnosti, TuRegistar je turistički središnji registar koji će obuhvaćati sve poduzetnike i građane koji se bave turizmom, kategorizaciju objekata i drugo, a TuRiznica je sustav u kojemu će se online vidjeti i podnositi zahtjevi za dodjelu svih potpora u turizmu.
"Važnost projekta osim tih usluga je i u tome što se sada papirnato izdavanje dozvola, rješenja i sličnog odrađuje online, a i što su sva ta rješenja i drugo digitalizirano mapirana. Točnost podataka koji se unose primjerice u sustav TuRegistra trebaju verificirati osim MINTS-a i županije te će tada biti vidljivi u tom sustavu. Za pristup svim uslugama koriste se vjerodajnice koje fizičke ili pravne osobe imaju i za e-građani”, kazala je Havidić.
Sve te usluge zaključno je ocijenila, kao i cijeli projekt, izvrsnom osnovom za ostvarivanje vizije o pametnom turizam 2030. čija su rješenja u sinergiji s drugima, primjerice pametnim rješenjima za upravljanje gradovima i raznim drugima.