Na sjednici sa stručnjacima iz drugih EU država, održanoj u petak, donijeli su preporuke i mišljenje vezano za predstavljenu reformu zdravstva koja se, smatraju treba ustrojiti i provesti na tri razine - u odnosu na sustav, na pacijente i zdravstvene djelatnike.
Kada je riječ o sustavu, neophodno je riješiti liste čekanja. Potrebno je, kažu, ostvariti refundaciju troškova pacijentu za usluge obavljene u privatnim
zdravstvenim ustanovama u iznosu koliko to košta u javnoj ustanovi. Na taj način se smanje liste čekanja, te spriječi sukob interesa liječnika koji rade privatno i javno.
Važna je i informatizacija da pacijent putem sustava e-građanin sam bira mjesto, datum i vrijeme te omogućavanje potpune zdravstvene zaštite u drugim zemljama EU i javna nabava koja jamči uštedu te spajanje zdravstvenih ustanova i promjena načina izdvajanja za zdravstvo (osiguranici sa izdavanjem 16,5 posto što nije
mali novac, ne mogu ostvariti svoja prava).
U odnosu na pacijente neophodno je donošenje zakona o pravima i obavezama pacijenata koji je, kažu, izostavljen u nacrtu prijedloga Ministarstva zdravstva, obavezno provođenje edukacije za zdravstvene djelatnike u svim javnim ustanovama, dostupnost liječnika pacijentima- obavezan email za konzultacije i, uz ostalo, uključivanje pacijenata u zajedničko donošenje odluka o liječenju.
Predlažu i da svaka zdravstvena ustanova mora imati „medijatora” odnosno osobu kojoj pacijenti mogu uputi pritužbe.
U odnosu na zdravstvene djelatnike, treba im biti omogućen rad privatno i javno uz elektronsku evidenciju rada u javnom sustavu. Predlažu i sustav nagrađivanja najboljih medicinskih praksi te sustav sankcija za nesavjesno liječenje kao i omogućavanje napredovanja po kompetencijama, stoji u priopćenju koje je potpisala predsjednica Udruge za promicanje prava pacijenata Jasna Karačić.