Hina je u Dubrovniku bila domaćin novinskih agencija sjevera i juga Mediterana, okupljenih u udruženje AMAN, na skupu čija je tema bila promicanje održivosti s. naglaskom na zajedničko more. Na središnjem panelu na temu održivosti sudjelovali su predstavnici novinskih agencija iz Grčke, Italije i Hrvatske, društveno osjetljivih investicijskih fondova, komunikacija i poslovnog svijeta.
Zaključak rasprave bio je da je potrebna snažnija suradnja medija, poslovnog svijeta i politika. Mediji moraju biti kritični prema tvrtkama kako bi se utvrdilo poštuju li ono na što su se obvezale i time stekle kredibilitet, ali moraju i više prenositi primjere dobrih zelenih praksi realnog sektora. Uloga političara je da stvore dobar okvir kako bi to omogućili te da pojednostavne pravila. Sudionici panela složili su se kako treba ubrzati tranziciju prema održivom gospodarstvu, iz ekoloških, ali i energetskih razloga, zbog trenutne geopolitičke situacije.
Hina je na konferenciji predstavila svoja iskustva tijekom EU projekta Zeleni plan za Mediteran, a lansiran je i novi Hinin portal zelenahrvatska.hina.hr. U sklopu predstavljanja iznesene su poruke znanstvenika koji su naglasili da je Mediteran područje osjetljivije na klimatske promjene od ostatka svijeta, kako je ono jedno od najzagađenijih mora po pitanju mikroplastike te da je za njegovo očuvanje potrebna suradnja između zemalja koje ga dijele, ali i medija i znanosti.
Riječ je o moru na čijim obalama živi oko 250 milijuna ljudi u 22 države, a koje se, prema nekim istraživanjima, zagrijava 20 posto brže od ostatka svijeta. Mediteran je jedno od najprometnijih mora – na njemu se odvija 20 posto svjetskog morskog prometa, stoji upodacima Ujedinjenih naroda. Sredozemlju osim zagrijavanja i prometa između ostalog prijete i pretjerani izlov ribe, zagađenje i otpad, invazivne vrste, gubitak bioraznolikosti, podvodna buka i uništenje dna, objavila je Europska agencija za okoliš.
Stručnjaci naglašavaju kako je za očuvanje tog krhkog ekosustava ključna suradnja država koje izlaze na njegovu 46 tisuća kilometara dugu obalu, u čemu ulogu imaju i mediji. Predstavnicima mediteranskih agencija obratila se ministrica kulture i medija Nina Obuljen Koržinek koja je pozdravila suradnju novinskih agencija Mediterana i naglasila kako ni područje očuvanja okoliša nije pošteđeno dezinformacija, zbog čega je uloga javnih medija važnija nego ikad u prijenosu znanstveno utvrđenih činjenica.
"Iskreno se nadam da će ova konferencija rezultirati novom povezanošću po pitanju održivosti na Mediteranu", rekla je pred predstavnicima medija koji su stigli iz Europe, s Bliskog istoka i sjevera Afrike. Gradonačelnik Dubrovnika Mato Franković na konferenciji je održao izlaganje o mjerama. koje je taj grad uveo kako bi ga učinio održivijim po pitanju turizma i boljim za život njegovih stanovnika, poput uvođenja rasporeda i najava za dolazak kruzera i autobusa, što je smanjilo gužve, uspostavljanja car-sharing usluge u gradu ili aplikacije za pronalazak parkirnog mjesta.
Dan nakon konferencije Hina je preuzela jednogodišnje predsjedanje AMAN-om, a iduće godine agencije će se okupiti u Tunisu, a 2024. u Italiji. Novinske agencije u Dubrovniku su donijele deklaraciju kojom su se obvezali na veću produkciju sadržaja o temama održivosti i zajedničku borbu protiv dezinformacija. U deklaraciji stoji kako agencije neće samo informirati o tim temama, nego i poticati na djelovanje druge aktere, poput nacionalnih i europskih političara, te se boriti protiv dezinformacija.