Dodao je kako u ovom trenutku pratimo trend oko 96 posto noćenja i 90 posto dolazaka u odnosu na 2019. Danas u Hrvatskoj boravi oko milijun i sto tisuća turista, prihodi će biti još veći, rekao je za Dnevnik Hrvatske televizije (HTV) Staničić.
Direktor Glavnog ureda HTZ-a komentirao je prognozu Hrvatske narodne banke (HNB) da ćemo od turizma ove godine uprihoditi oko 7 posto više, što je za oko 800 milijuna eura više, u odnosu na 2019. godine.
Naime, prema procjenama HNB-a prihodi od turizma ove bi godine mogli dosegnuti 11 milijardi 300 milijuna eura.
"Imamo odlično prolazno vrijeme, imamo veći broj fiskaliziranih računa pa i prihoda u turizmu, ali treba pričekati ostatak glavne sezone, imamo i odlične najave za posezonu, pa ćemo na kraju godine zbrajati pokazatelje i prihode, zasigurno sezona će biti odlična", ocijenio je Staničić.
Osvrnuvši se na mnoge primjedbe na previsoke cijene na obali, Staničić kaže kako se uvijek apelira na činjenicu da svaku povećanje cijena mora biti popraćeno s povećanjem razine kvaliteta proizvode i usluge.
"Tržište je ono koje stvara određenu razinu cijene u svakom trenutku, nadam se da će naši turistički radnici biti razboriti, da će pomno promatrati daljnji tek sezone i da će se prilagoditi stanju na tržištu", istaknuo je.
Nova strategija razvoja održivog turizma
Što se tiče apartmanizacije i eventualne učinke koje bi mogla imati za turizam, Staničić je rekao kako je prostor jedan od hrvatskih najvažnijih resursa. Naglasio je da je na lokalnim čelnicima da kroz prostorne planove kvalitetno upravljaju tim prostorom i upravljaju u pravcu održivog turizma.
U tom smislu, kaže, ići će i nova strategija razvoja održivog turizma. Vjeruje da će Ministarstvo i Vlada dati veliki doprinos budućem razvoju turizma, ali, naglašava kako je i na svima nama čuvati prostor, sve resurse i imati održivi turizam.
"HTZ izrađuje strateški dokument za hrvatski turizam, nadamo se brzom dovršenju, ali i realizaciji. Cilj je da se na ljestvici sa 16. mjesta u svijetu dignemo još više i naravno cilj je daljnja digitalizacija poslovanja i procesa kako bi što bolje informirali turiste i pokazati što Hrvatska sve danas nudi u vrlo jakoj svjetskoj globalnoj konkurenciji kada govorimo o turističkoj industriji", zaključio je Staničić.