Istraživanjem su detaljno ispitane i razmatrane navike građana EU u konzumaciji medijskih sadržaja, njihovo povjerenje u različite medijske izvore i stavovi prema dezinformacijama, ističe se u rezultatima Eurobarometra predstavljenim na stranicama Ministarstva kulture i medija.
Mediji imaju važnu ulogu u informiranju europskih građana o aktivnostima Europske unije i njezinih institucija. Ovo je istraživanje pokazalo kako je 72 % ispitanika EU nedavno pročitalo, vidjelo ili čulo nešto o Europskoj uniji, a 57 % o Europskom parlamentu.
U Hrvatskoj su ove brojke nešto veće pa je tako 86 % građana pročitalo nešto o Uniji, a 73 % o Europskom parlamentu.
Televiziju ispitanici EU i u Hrvatskoj navode kao primarni izvor vijesti, u istom postotku od 75 % što osobito vrijedi za starije generacije.
Općenito, ispitanici navode javne televizijske i radijske postaje kao najpouzdaniji izvor vijesti u EU-u (EU 49 %, Hrvatska 39 %), slijede ih tiskani mediji (EU 39 %, Hrvati 26 %) i privatne televizijske i radijske postaje (27 %, Hrvatska 23 %).
Pokazalo se zanimljivim kako Hrvati u većem postotku od drugih ispitanika EU, vjeruju informacijama dobivenim putem društvenih mreža i razmjenom informacija putem drugih online platformi (Hrvatska 19 %, EU 14 %).
Isto tako u većem postotku Hrvati povjerenje daju elektroničkim medijima i platformama uključujući blogove i podcastove (Hrvatska 14 %, EU 11 %).
Hrvati u istom postotku kao i ostali građani EU (12 %) ''vrlo samouvjereno“ vjeruju kako mogu prepoznati lažne vijesti, dok je 56 % Hrvata u odnosu na 52 % ostalih građana EU ''prilično samouvjereno“ pri prepoznavanju lažnih vijesti.