Pregovori o subvencijama koje su trebale isteći tijekom ove godine dolaze u trenutku kada je drugo najveće svjetsko gospodarstvo naglo usporilo, a s njime i prodaja automobila. Usporavanje je nastupilo nakon što su gradovi predvođeni Šangajem od ožujka uveli stroge mjere zatvaranja ne bi li spriječili širenje covida. Zbog blokade su zatvorene trgovine, poremećeni lanci opskrbe a smanjenja je i potrošnja.
Kineska vlada stoga razmatra nastavak subvencioniranja kupovine električnih vozila u 2023. godini, rekli su izvori
Kineski skupi program poticaja zaslužan je za stvaranje najvećeg svjetskog tržišta električnih vozila. Otkako je subvencioniranje uvedeno 2009. godine, kupcima je do kraja 2021. dano oko 13,81 milijarda dolara, procjenjuje analitičar China Merchants Bank Internationala Shi Jia.
Uvjeti za produžavanje programa subvencioniranja, uključujući iznos subvencija i popis vozila koji bi se za njih kvalificirali, nisu dovršeni, rekli su izvori.
Dosad su subvencije bile dostupne za automobile svih proizvođača, uključujući strane poput američkog Tesle koji ima tvornicu u Šangaju.
Prvotno je planirano da se program subvencioniranja električnih vozila postupno ukine do kraja 2020. godine, no Peking ga je produžio na još dvije godine kako bi potaknuo potražnju nakon pandemije covida-19.
Vlada je također smanjivala iznos subvencija po vozilu tijekom godina kako je potražnja rasla, a troškovi proizvodnje padali.