Prema toj odluci i dogovoru, nautičari-vlasnici plovila, a koji nije plovni objekt nautičkog turizma, turističku pristojbu više ne mogu kupiti u prostorijama lučkih kapetanija i ispostava.
Direktor HTZ-a Kristjan Staničić u priopćenju podsjeća da je portal nautika.evisitor.hr pokrenut prošle godine u srpnju te "odlično prihvaćen među nautičarima".
Osim na hrvatskom, taj je portal dostupan i na engleskom, njemačkom i talijanskom jeziku, a pripremaju se prijevodi i na ostale jezike s fokusom na tržišta koja generiraju najznačajniji broj nautičkih turista.
"Online naplata turističke pristojbe u nautici je dodatni korak u pozicioniranju Hrvatske kao sigurne turističke destinacije koja turistima jamči kvalitetnu i sigurnu uslugu, što je iznimno važno u okolnostima pandemije", poručio je Staničić.
Iz HTZ-a ističu portal nautika.evisitor.hr podržava plaćanja putem svih najpoznatijih svjetskih kartičnih brendova, a nakon izvršenog plaćanja turističke pristojbe nautičar dobiva potvrdu na svoju email adresu koju mora čuvati tijekom cijelog boravka na plovilu.
Podsjećaju i kako, sukladno Zakonu o turističkoj pristojbi, nautičari tu pristojbu mogu platiti prema duljini plovila, a od 2020. i prema broju osoba, odnosno broju noćenja.
Zbog boljeg informiranja turista-nautičara o tom novom načinu plaćanja turističke pristojbe kreirani su i posebni promotivni materijali s uputama za korištenje tog portala na devet jezika (engleskom, njemačkom, talijanskom, slovenskom, mađarskom, češkom, nizozemskom, francuskom i poljskom).
Za razliku od nautičara-vlasnika plovila, turisti koji koriste uslugu noćenja na plovnom objektu nautičkog turizma (čarter/kruzing) i dalje će turističku pristojbu plaćati po 'starom', odnosno u sklopu plaćanja noćenja pravnoj ili fizičkoj osobi s kojom su ugovorile pružanje usluga na plovnom objektu, zaključuje se u priopćenju HTZ-a.