“Istraživanja su pokazala kako čak 76 posto građana EU doživjelo prerano kvarenje uređaja, a najviše se žale na smartphone i kućanske aparate. Nažalost, kada odnesu uređaj na popravak, najčešće odustanu jer rezervni dio, ako ga uopće ima na tržištu, košta kao novi uređaj”, istaknula je Biljana Borzan u raspravi održanoj u srijedu.
Čak 44 posto građana navodi skupoću popravka kao razlog za kupnju novog uređaja. Borzan se zalaže da cijena rezervnih dijelova mora biti do maksimalno 30 posto cijene novog uređaja, a rezervni dijelovi moraju biti dostupni na tržištu minimalno oko deset godina, te dostavljeni u roku dva tjedna.
„Građani su za kvalitetu voljni platiti i više ako treba! U Hrvatskoj je čak dvije trećine građana platilo više za proizvode koji su bolji za okoliš. Želim osigurati da do ljeta Komisija predloži zakon koji će donijeti stvarne promjene u svakodnevni život naših ljudi te osigurati da uistinu dobijemo najbolje za svoj novac“, kaže Borzan.
Povjerenik Reynders je rekao da će zakon obuhvatiti i zabranu ugrađenih kvarova koju je Borzan ispregovarala u poziciji Europskog parlamenta. Naime, istraživanja su pokazala da se najviše uređaja kvari u drugoj i trećoj godini rada kada im istekne obavezno jamstvo.