Anita Peti-Stantić redovita je profesorica južnoslavenskih jezika i poredbene lingvistike na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu i voditeljica Katedre za slovenski jezik i književnost.
Napisala je nekoliko znanstvenih monografija, nekoliko desetaka znanstvenih članaka, veliki slovensko-hrvatski rječnik te, zajedno s Vladimirom Velički knjigu "Jezične igre za velike i male" i samostalno knjigu "Čitanjem do (spo)razumijevanja: Od čitalačke pismenosti do čitateljske sposobnosti".
Knjigu "Znati(želja): Zašto mladi trebaju čitati popularnoznanstvene tekstove, i to odmah?" napisala je zajedno sa svojom kćeri Vedranom, srednjoškolkom zainteresiranom za popularnu znanost, kako bi mladu čitateljsku publiku, ali i one koji podučavaju mlade, pokušale zainteresirati za popularnoznanstvene tekstove – da sami posegnu za njima i krenu istraživati.
Popularnoznanstveni tekstovi su most između znanstvene literature i šire javnosti. Osim što obiluju podacima i analizama koje potiču znatiželju i istraživački duh, oni pretpostavljaju i strukturirane načine mišljenja koji dovode do uspoređivanja, zaključivanja i traženja rješenja u svakodnevnim životnim situacijama, stoji u najavi.
"Znati(želja)" je nastala iz zajedničkih čitanja majke i kćeri i rasprava o raznovrsnim popularnoznanstvenim tekstovima, te na originalan i zanimljiv način želi pobuditi radoznalost među čitateljima i pokazati kako su popularnoznanstveni tekstovi razumljivi, pristupačni, korisni, i da ih se vrlo lako može svladati. U knjizi se tako isprepliću dvije perspektive, kako u postavljanju pitanja, tako i u nuđenju odgovora.
Zašto mladi zapravo trebaju čitati popularnoznanstvene tekstove i to odmah? Zato što je zabavno... možeš nešto naučiti na jednostavan način... ti sigurno neće štetiti, a može ti koristiti... si ponosan na sebe što to možeš... više znaš pa postaješ slobodniji u svojim izborima… Na temelju nadopunjavanja dviju perspektiva knjiga je oblikovana kao niz odgovora na pitanja navedena u naslovima poglavlja i kao splet razmatranja i razgovora o temama koje zanimaju mlade i one koji se bave njima.
"Ovom smo knjigom i mladima i njihovim učiteljima željele pokazati kako su rano otkrivanje popularnoznanstvenih tekstova i njihovo čitanje garancija razvoja vlastitih intelektualnih sposobnosti. Osvijestimo li to i počnemo li više razgovarati, sasvim smo sigurne da ćemo se razumjeti bolje", poručuju autorice.