Popis više od 700 proizvoda koji se koristi za izračun inflacije sada uključuje donji dio muške i gornji dio ženske trenirke, što odražava pomak prema ležernijoj odjeći, objavio je državni ured za statistiku ONS u godišnjoj reviziji.
"To je posebno važno jer se čini da je zaključavanje zbog koronavirusa ubrzalo taj trend, a trgovci određene odjevne predmete sve češće označavaju kao kućnu odjeću", rekla je voditeljica odjela ekonomske statistike ONS-a Sam Beckett.
Prodaja trgovaca poput Boohooa i M&S-a raste u posljednje vrijeme zahvaljujući ljubiteljima mode koji u pandemiji sve više kupuju udobne trenirke, napominje BBC.
Novosti na popisu uključuju i ručne utege, budući da građani koji su odlazili u teretane sada vježbaju kod kuće, ali i pametne satove i električne automobile, te WiFi žaruljice, primjećuje BBC.
Hibridni i električni automobili uključeni su u košaricu jer je Velika Britanija za 2030. godinu najavila zabranu prodaje novih benzinskih i dizelskih automobila.
Mljevena kava zamijenjena je filter-kavom u vrećici, navodi BBC.
Bijela čokolada je 'out'
ONS je ujedno isključio s popisa neke proizvode, poput sendviča koje su građani kupovali u pauzi na poslu.
Ispala je i bijela čokolada, a zamijenile su je čokoladne kuglice i ostali slatkiši od čokolade.
S popisa su nestali i tepisi marki Axminster i Wilton jer se uglavnom kupuju za poslovne prostore.
ONS-ova košarica odražava navike potrošača i tehnologiju, a koristi se kao referentna vrijednost za izračun troškova života. Statistički ured mjeri oko 180.000 cijena u tisućama trgovina, objašnjava BBC.
Trend zdrave prehrane
ONS želi i da njegovi izračuni adekvatno odražavaju 'važnost' svakog sektora robe i usluga, kao i gdje su kupljeni.
Kako bi mogli pratiti rastući trend zdrave prehrane, statističari su tako popisu dodali slatkiše od svježeg voća i povrća.
"(Nove) godišnje promjene čine tek mali postotak uzoraka - ove godine dodali smo 17 artikala, deset smo uklonili a ostavili smo ih 729", istaknula je Beckett.
Prošle su godine u košaricu dodane boce za piće za višekratnu upotrebu i žitarice bez glutena koje odražavaju promjenu ponašanja potrošača povezanu sa sve izraženijom zabrinutošću za okoliš i s alergijama na hranu, podsjeća BBC.