Od početka ove godine na području regije glavnog grada Bruxellesa na snazi je ograničenje brzine od 30 kilometara na sat, kao opće pravilo, a na nekim važnijim prometnicama dopuštena je iznimka od 50 km/h ili vrlo rijetko 70 km/h.
Općim ograničenjem od 30 km/h sada je pokriveno 85 posto ulica, a ranije je to pravilo vrijedilo za 60 posto gradskih prometnica.
No, s takvim ograničenjima nisu svi zadovoljni.
Pokrenuta je peticija pod nazivom "Protiv zone 30 u cijelom Bruxellesu i ograničenja na 100 km/h na našim auto-cestama", koju je dosad potpisalo preko 50 tisuća ljudi, a taj broj će vjerojatno nastaviti rasti.
Ograničenje brzine sa sadašnjih 120 km/h na 100 km/h nije uvedeno, iako se pojavljuju takve ideje.
Predviđene su vrlo visoke kazne za prekoračenje dopuštene brzine. One koji u zoni 30 prekorače brzinu za 1 do 10 km/h očekuje kazna od 53 eura.
Vozači koji u toj zoni voze preko 40 km/h na sat plaćat će dodatnih 11 eura za svaki kilometar preko 40 na sat. One koji dopuštenu brzinu prekorače za 30 km/h ili više, to jest koji voze preko 60 km/h očekuje sudski poziv.
Organizatori peticije ističu da je riječ o "potpuno suludom projektu, koji će paralizirati grad, već paraliziran brojnim radovima, i u kojem javni prijevoz nije učinkovit".
Vlasti u Bruxellesu uvele su dodatna ograničenja kako bi poboljšali kvalitetu zraka, smanjili buku i broj nesreća.
Vlasti se pozivaju na primjere nekoliko gradova koji su uveli takva ograničenja, poput Grenoblea, Osla i Bilbaoa u kojima je smanjen broj smrtnih slučajeva i broj ozlijeđenih na gradskim prometnicama.
U Helsinkiju je broj poginulih i teže ozlijeđenih pao za dvije trećine nakon uvođenja ograničenje od 30 km/h.